Firma Polaqua zbuduje odcinek Podborze-Śniadowo, a Budimex będzie odpowiadać za odcinek z Suwałk do granicy polsko-litewskiej w Budzisku. Oferty obu spółek GDDKiA uznała jako najkorzystniejsze.
W komunikacie Dyrekcja zapewnia, że jeżeli do ostatecznego terminu (czyli 2 grudnia), żaden uczestnik przetargu nie złoży odwołania od rozstrzygnięć, to nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby podpisać umowy z wykonawcami w 2019 roku.
19,5 km odcinek Via Baltica Podborze-Śniadowo został wyceniony na 749 mln złotych. Zarówno za projekt, jak i jego wdrożenie ma odpowiadać firma Polaqua.
Natomiast 24 km odcinek Suwałki-Budzisko wraz z obwodnicą Szypliszek będzie kosztować nawet 1 mld 037 mln złotych. Na tym odcinku jest już zgoda na realizację projektu (ZRID), którą otrzymał poprzedni wykonawca.
Wymienione dwa odcinki były ostatnimi, które nie posiadały jeszcze wykonawców – obecnie posiada ich wszystkie 11 odcinków 341 km trasy Via Baltica. Na obu GDDKiA była zmuszona zerwać umowy z poprzednimi wykonawcami. Na odcinku Suwałki-Budzisko tempo prac nie satysfakcjonowało Dyrekcji, natomiast na odcinku Podborze-Śniadowo poprzednik nie wystąpił nawet o ZRID.
GDDKiA: Jest umowa na dokończenie drogi S3 po Salini
Budowę S61 Via Baltica finansują wspólnie Polska i Unia Europejska.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl