W raporcie Viaplay wskazano plan wycofania się z rynku polskiego, brytyjskiego, amerykańskiego, kanadyjskiego i z państw bałtyckich. Firma chce znów skupić się na krajach nordyckich, skąd pochodzi, a także na rynku niderlandzkim. Nie podano daty zaprzestania działalności Viaplay w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Viaplay wycofuje się z polskiego rynku
Według wspomnianego raportu przychody i zyski firmy okazały się dużo niższe od tych, które prognozowali analitycy. Cytowany przez "The Hollywood Reporter" CEO Viaplay Jorgen Madsen Lindemann zapowiedział podjęcie "szeroko zakrojonych działań w celu zaradzenia obniżeniu zysków".
Chodzi o cięcia kosztów, w które wpisują się zwolnienia ponad 25 proc. kadry.
Ogłaszamy dziś nowy plan, który obejmuje między innymi skupienie się na naszej podstawowej działalności w Skandynawii i Holandii, wdrożenie nowego modelu operacyjnego, redukcję zatrudnienia, partnerstwo lub wyjście z naszych innych rynków międzynarodowych, dostosowanie naszej oferty produktowej w krajach nordyckich, program redukcji kosztów oraz przeprowadzenie natychmiastowego przeglądu całej działalności w celu rozważenia m.in. sublicencjonowania treści, zbycia aktywów, zastrzyków kapitałowych lub sprzedaży całej grupy - wskazał Lindemann.
Do końca 2022 r. Viaplay posiadało 7,3 mln subskrybentów. W Polsce serwis streamingowy jest dostępny w ramach trzech pakietów, w cenach od 55, 40 i 15 zł. Platforma oferuje m.in. filmy, seriale oraz transmisje Grand Prix Formuły 1, a także piłkarskiej Bundesligi czy Premier League.