Niedawno Herbert Diess, prezes Volkswagen Group zadeklarował wprost:
- Volkswagen całkowicie się zmieni. Przejmujemy odpowiedzialność w kwestiach ważnych dla przyszłości, zwłaszcza w dziedzinie ochrony klimatu.
Do 2030 r. światowy lider chce w mocnym tempie wyznaczać kierunki zmian w motoryzacji, przełamywać stereotyp mówiący o tym, że bez silników benzynowych i diesla nie da się obejść.
- Przełamywanie barier oznacza dla nas biznesową odwagę, popartą konkretnym planem. W pierwszej fali Grupa Volkswagen wprowadzi na światowy rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych w liczbie nawet 22 milionów sztuk. Do 2025 r. ślad CO2 pojazdów koncernu Volkswagen podczas ich cyklu życia ma zostać zmniejszony o 30 proc. w porównaniu ze stanem z 2015 r. Dlatego tylko do 2023 r. zainwestujemy w ten segment ponad 30 mld euro – tłumaczy Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen i jeden ze speakerów podczas Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach.
Cena dla ludzi
Programując rewolucję Grupa VW doskonale rozumie, że sama proekologiczna motywacja nie wystarczy, by podbić gusta konsumentów. Stąd koncern zapowiedział szereg debiutów modeli elektrycznych w cenach porównywalnych do dotychczasowych, spalinowych samochodów klasy średniej. To działa: nowy model ID.3 (jego cena ma odpowiadać tej znanej z Golfa TDI) jeszcze nie miał swojej oficjalnej premiery a już przyciągnął ponad 30 tys. chętnych, którzy dokonali wstępnych rezerwacji na to e-auto. Wkrótce na rynek trafią także kolejne samochody grupy VW ze średniej półki cenowej m.in. ID. Crozz, Seat el-Born czy Skoda Vision E. Dla tych, którzy swoje środki będą chcieli wydać na inne cele niż samochód, Volkswagen Financial Services jako silny partner finansowy Grupy Volkswagen przygotowuje nowoczesną, modułową ofertę finansowania samochodów elektrycznych koncernu.
- Potężne inwestycje idą także w drugą nogę elektromobilności – infrastrukturę. Tu nasza rola jako lidera oznacza oplecenie Europy gęstą siecią stacji ładowania – podkreśla Łukasz Zadworny.
Tym samym, koncern wybuduje do 2025 r. łącznie 36 tys. punktów ładowania. W rozwijanie sieci stacji w Europie firma motoryzacyjna zainwestuje łącznie 250 mln euro.
Infrastruktura i finanse
Volkswagen Financial Services szacuje, że kluczowe w ekosytemie będą zarówno prywatne stacje ładowania, jak i te wspierane przez firmy pracujące na rzecz korporacyjnych flot.
– Oceniamy, że docelowo ok. 70 procent doładowań będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy. Dlatego nasi klienci, wraz z ofertą finansową na ID.3, otrzymają możliwość korzystania z WALLBOX-ów – zapowiada Daria Zielaskiewicz, dyrektor departamentu marketingu i brand managementu Volkswagen Financial Services. – Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się także do rozbudowy infrastruktury do ładowania w całej Polsce – dodaje Daria Zielaskiewicz z VWFS.