Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Volkswagen sprzedaje fabrykę w Chinach. W tle naruszenia praw człowieka

12
Podziel się:

Niemiecka firma motoryzacyjna Volkswagen sprzedała swoją fabrykę w Sinciangu, w północno-zachodniej części Chin – poinformowała agencja dpa. Firma była krytykowana za naruszenia praw człowieka wobec mniejszości Ujgurów zamieszkującej ten region.

Volkswagen sprzedaje fabrykę w Chinach. W tle naruszenia praw człowieka
Signage at the Volkswagen AG Modular Electric Drive Matrix (MEB) factory, operated with local partner SAIC Motor Corp., in Shanghai, China, on Thursday, Oct. 24, 2024. Volkswagen is scheduled to release earnings results on Oct. 30. Photographer: Qilai Shen/Bloomberg via Getty Images (GETTY, Bloomberg)

Agencja dpa poinformowała, że Volkswagen przeprowadził dochodzenie w sprawie swojej fabryki w Sinciangu. Od dłuższego czasu napływają zarzuty, że Chiny stosują przymusową pracę oraz obozy reedukacyjne wobec mniejszości ujgurskiej, na co rząd chiński zaprzecza.

Krytyka wobec lokalizacji fabryki w Sinciangu pochodzi nie tylko od organizacji praw człowieka, ale także od inwestorów Volkswagena. Niemiecka firma prowadziła zakład we współpracy z chińskim państwowym producentem samochodów SAIC.

Według doniesień, po wielomiesięcznych negocjacjach Volkswagen sprzedał swój zakład w Sinciangu chińskiej firmie państwowej z Szanghaju. Jako powód sprzedaży wskazano przyczyny ekonomiczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ile zarabia hotel w małym mieście? Filip Prokop w Biznes Klasie

Volkswagen planuje rozpocząć nową ofensywę produkcyjną od 2026 r. i do końca dekady wprowadzić na rynek 18 nowych modeli podstawowej marki Volkswagen i Audi we współpracy z SAIC. Z tego 15 modeli ma być przeznaczonych wyłącznie na rynek chiński.

Do 2030 r. Volkskwagen chce sprzedawać rocznie 4 mln samochodów, osiągając w ten sposób 15-procentowy udział w rynku w Chinach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(12)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
MMM
4 tyg. temu
Czy Europa dąży do tego aby wyśrubować normy emisyjne do ekonomicznie nieopłącalnych dla produkcji, aby największe koncerny mogły przenieść produkcje do Azji, gdzie normy są dużo niższe i tańsze ekonomicznie do spełnienia? Udziałowcy tych koncernów zarobią dywidendę nawet w Azji, a co z mieszkańcami Europy? Będziemy mieszkać w bardzo czystym ekologicznie skansenie Świata i zakupy robić w Azji i Ameryce, gdzie przy ich produkcji zatruwana będzie planeta?
Marek
4 tyg. temu
To trochę śmieszne i straszne jednocześnie, właśnie takiej Europy chcą ci wszyscy którzy mówią o większej konkurencyjności UE. Czyli praca po 10 godzin dziennie i dwa dni w miesiącu wolnego jak w Chinach...zastanówcie się czy tego chcecie ....
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Jan
4 tyg. temu
Nie wierzę. VW nic się nie uczy.
ityle
4 tyg. temu
??????? sprzedał nie sprzedając, aby nikt im nic nie zarzucał, a biznes jest biznes
Adler
4 tyg. temu
BUUUUUUHAHAHAHA Jakby było mało ekozaburzeń to teraz jeszcze mają moralne zaburzenia 🤣
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Cała prawda
3 tyg. temu
Po pierwsze Volkswagen jak i duża część firm Niemieckich została zbudowana na pracy przymusowej. Nie mówi się o tym oficjalnie ponieważ prawda historyczna jest bardzo niewygodna dla producentów. Nawet na wikipedii w zakładce historia przedsiębiorstwa nie są podane prawdziwe wzmianki o tym że początkowo przy produkcji auta ludu brali udział więźniowie obozów do pracy przymusowej. Po drugie projekt VW garbusa nie należał do Ferdynanda Porsche lecz do firmy TATRA która opracowała bliźniaczo podobny pojazd kilka lat wcześniej, lecz z braku możliwości finansowych i produkcyjnych nie była w stanie wdrożyć go masowo do produkcji. Po trzecie VW chyli się ku końcowi. Brak, odcięcie od Rosyjskich źródeł gazu, stali i innych tańszych surowców niezbędnych w procesie produkcyjnym generuje wyższe koszty produkcji. Wysokie koszty pracownicze również. Opłaty emisyjne i normy nakładane przez Unię europejską to kolejny gwóźdź do trumny. Wysokie ceny za samochody w salonach VW przyczyniają się do spadku sprzedaży. Po prostu auta oferowane są za drogie. Zbyt wysokie koszty, wysokie opłaty oraz spadek popytu i sprzedaży musi się skończyć tragicznie dla volkswagena.
PRAWDA
4 tyg. temu
Kitaj powinien uwolnić rynek ziemi rolnej gruntów rolnych pozwolić mieszkańcom Kitaja na sprzedaž ziemi rolnej gruntów rolnych dałoby to Kitajowi 8% wzrostu gospodarczego každego roku przez około 20 lat Kitaj powinien podpisać umowę o wolnym handlu między MERCOSUR
MMM
4 tyg. temu
Czy Europa dąży do tego aby wyśrubować normy emisyjne do ekonomicznie nieopłącalnych dla produkcji, aby największe koncerny mogły przenieść produkcje do Azji, gdzie normy są dużo niższe i tańsze ekonomicznie do spełnienia? Udziałowcy tych koncernów zarobią dywidendę nawet w Azji, a co z mieszkańcami Europy? Będziemy mieszkać w bardzo czystym ekologicznie skansenie Świata i zakupy robić w Azji i Ameryce, gdzie przy ich produkcji zatruwana będzie planeta?
Dawidr
4 tyg. temu
Ja tam lubię zapach palących się żywcem Chińczyków są niczym kadzidełka które oni nam tak namolnie wpychają.
Dawid
4 tyg. temu
Palenie żywcem Chińczycy pachna ambrozja. Palmy Chińczyków na ogniskach, w domowych kominkach niczym chińskie kadzidełka to przez następne 100 lat nikt z nas nie będzie musiał kupować odświeżaczy