Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Volkswagen wstrzyma produkcję samochodów w fabryce w Dreźnie

64
Podziel się:

Bloomberg informuje, że Volkswagen planuje wstrzymać produkcję samochodów w fabryce w Dreźnie. Fabryka, w której w zeszłym roku wyprodukowano 6500 elektrycznych modeli ID.3, będzie nadal działać w pewnym zakresie, a około 300 pracowników otrzyma inne zadania - donosi agencja.

Volkswagen wstrzyma produkcję samochodów w fabryce w Dreźnie
Volkswagen planuje wstrzymać produkcję samochodów w Dreźnie (East News, RONNY HARTMANN)

Bloomberg przypomina, że Volkswagen ogłosił także, że zwalnia pracowników tymczasowych w swojej fabryce w Zwickau, głównej fabryce pojazdów elektrycznych w Niemczech, po tym, jak wycofywanie dotacji w kraju spowodowało spadek popytu na jego pojazdy elektryczne. "Los około 2000 pracowników tymczasowych pozostaje niepewny" - pisze agencja.

Volkswagen z problemami

Choć wydaje się to obecnie trudne do wyobrażenia, scenariusz, w którym Niemcy przestaną produkować samochody na masową skalę, nie jest wcale niemożliwy – pisze brytyjski tygodnik "The Economist". Jak dodaje, skutki takiej sytuacji wychodziłyby daleko poza branżę motoryzacyjną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Škoda Superb Combi PHEV na trasach Beskidu Śląskiego

"The Economist" przywołuje słowa nowego szefa Volkswagena Thomasa Schaefera, który na początku lipca, wskazując na szereg problemów, jak wysokie koszty, spadający popyt, rosnąca konkurencja, ostrzegał, że stawką jest przyszłość marki.

Tygodnik zaznacza, że bliska implozja przemysłu samochodowego wydaje się mało prawdopodobna, bo w 2022 r. Volkswagen był największym na świecie producentem samochodów pod względem przychodów, a 27 lipca poinformował, że w pierwszej połowie 2023 r. sprzedaż wzrosła o 18 proc. rok do roku, do 156 mld euro. Również dwa inne niemieckie koncerny, BMW i Mercedes-Benz, są w przyzwoitej kondycji.

"The Economist" opisuje jednak, że według doniesień prasowych, zamówienia na pojazdy elektryczne grupy są od 30 proc. do 70 proc. mniejsze od założeń, firma nadal zmaga się z problemami z oprogramowaniem, a na szybko rozwijającym się chińskim rynku pojazdów elektrycznych, Volkswagen jest na szarym końcu, z udziałem na poziomie 2 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(64)
WYRÓŻNIONE
He he
rok temu
Dotacje sie skonczyly i melexy sie niesprzedaja, no niemozliwe...
kpinozaur
rok temu
Co, czyżby po chwilowym zachłyśnięciu się modą ludzie stwierdzili, że elektryki to jednak bezużyteczny szajs, na dodatek wcale nie eko? Niesamowite...
Prezydent2025
rok temu
U nas produkcja Izery wstrzymana od 5 lat a zatrudnienie w spółce mocno rośnie !
NAJNOWSZE KOMENTARZE (64)
Mój Nick
rok temu
Chińczyki się roboty nauczyły, elektryków ludzie kupować nie chcą, bo widzą ze nic z tego nie będzie, i się robi jak się robi. A polscy poddostawcy zaczynają panikować, VW wstrzymuje inwestycje, roboty coraz mniej...
pan jiu
rok temu
być może elektryki to przyszłość motoryzacji. ale ta przyszłośc nie jest różowa, jest żółta.
Marcin
rok temu
Dla osób krytykujących DE - bez gospodarki DE nie ma polskiej gospodarski :) Dopóki nie odbudujemy relacji gospodarczych ze wschodem to koniec
Misio
rok temu
No cóż, tak lobbowali w organach Unii, że przerosło ich to dość szybko. Idea szczytna, aby auta nie smrodziły, ale do takich rzeczy trzeba ludzi przekonać i dać realne korzyści oraz wprowadzać to na zasadzie dobrowolności. A w tym przypadku klienci pokazali koncernom, że nie tędy droga. Klient ma zapłacić więcej za takie auto, dłużej czekać na stacji, musi mieć dom aby ładować to w nocy, zasięg/przerwy w jeździe są problematyczne no i serwis auta - to już tylko ASO, bo bez oprogramowania nic nie naprawisz. Swoją drogą, nawet w serwisach mają niezły ból głowy. jednym słowem - klienta potrzeby i korzyści są na szarym końcu.
Mirek
rok temu
Sami wymyślili zielony ład to niech się teraz ciszą, maja pecha że, konkurencja w Azji wyczuła interes jest tańsza jeśli chodzi o samochody elektryczne. Nawet Amerykanie zaczynją mieć mniejszy ślad węglowy, wszyscy Niemców ostrzegali wystarczyło słuchać. Niech Niemcy ubożeją a Polska niech odbudowuje swój potencjał i się bogaci.
...
Następna strona