Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Volkswagen zrezygnował z budowy gigafabryki w Czechach

21
Podziel się:

Koncern Volkswagen oświadczył, że rezygnuje z projektu wybudowania gigafabryki na potrzeby samochodów elektrycznych w Czechach. Według ministra przemysłu Czech Jozefa Sikeli rząd prowadzi negocjacje z pięcioma inwestorami z różnych kontynentów w sprawie realizacji podobnego planu.

Volkswagen zrezygnował z budowy gigafabryki w Czechach
Fabryka aut elektrycznych Volkswagena (East News, JENS SCHLUETER)

Koncern poinformował, że w obecnej sytuacji rynkowej nie podejmie teraz decyzji o lokalizacji kolejnych fabryk produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych w Europie. Jednym z kandydatów były Czechy ze strefą przemysłową wokół dawnego lotniska w Lini koło Pilzna.

Volkswagen rezygnuje z inwestycji w Czechach

Volkswagen ma już trzy zakłady produkujące baterie na potrzeby samochodów elektrycznych w Salzgitte w Niemczech, w Walencji w Hiszpanii oraz w St. Thomas w Kanadzie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Samochody elektryczne to przyszłość? Skoda zdradza plany na najbliższe lata

Premier Czech Petr Fiala podkreślił, że wprawdzie VW nie będzie realizować inwestycji, ale nie wybrał innego niż Czechy partnera. Odrzucił krytykę opozycji mówiącej o inwestycyjnej klęsce rządu.

Według ministra przemysłu Czechy wydały już na przygotowanie ewentualnej fabryki akumulatorów kilka milionów euro. Sikela powiedział, że prowadzone są rozmowy z innymi pięcioma inwestorami, ale nie udzielili oni zgody na poinformowanie o swoim ewentualnym zaangażowaniu w Czechach.

Premier podkreślił, że budowa gigafabryki pozostaje jednym z priorytetów rządu i dodał, że byłoby dobrze, gdyby w Czechach udało się zlokalizować cały łańcuch produkcji samochodów elektrycznych: wydobycie litu, produkcję baterii oraz samych aut.

Volkswagen z problemami

Bloomberg informuje we wrześniu, że Volkswagen planuje wstrzymać produkcję samochodów w fabryce w Dreźnie. Fabryka, w której w zeszłym roku wyprodukowano 6500 elektrycznych modeli ID.3, będzie nadal działać w pewnym zakresie, a około 300 pracowników otrzyma inne zadania - donosiła agencja.

Bloomberg przypomina, że Volkswagen ogłosił także, że zwalnia pracowników tymczasowych w swojej fabryce w Zwickau, głównej fabryce pojazdów elektrycznych w Niemczech, po tym, jak wycofywanie dotacji w kraju spowodowało spadek popytu na jego pojazdy elektryczne.

"The Economist" opisuje, że według doniesień prasowych, zamówienia na pojazdy elektryczne grupy są od 30 proc. do 70 proc. mniejsze od założeń, firma nadal zmaga się z problemami z oprogramowaniem, a na szybko rozwijającym się chińskim rynku pojazdów elektrycznych, Volkswagen jest na szarym końcu, z udziałem na poziomie 2 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Sławek52
rok temu
Tak to wygląda, jak rynek zastępuje się jakaś durną, nowokomunistyczną propagandą i doktryną. Ludzie nie chcą kupować tych nowych melex-ów i to jest fakt. Cały "popyt" w większości generowany jest przez nakazy, zakazy, dopłaty itp.
Tyle
rok temu
Auta elektryczne to największa EKO ściema w historii ludzkości
Tomasz
rok temu
Technologia jest niedojrzała, samochody drogie w naprawie, brak infrastruktury do ładowania.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
edy
rok temu
w czechach brak inzynierow pontoniarzy
JAR
rok temu
Już dawno przepowiadałem ,że te koncerny które zrezygnuja z produkcji spalinówek w krótkim czasie zbankrutują a zwolnienia ludzi pójdą w tysiące.Spalinówek sprzedawano w setkach tysięcy miesięcznie,alektryków ludzie kupują po kilka sztuk.Zawalone sa place przy fabrykach.Elektryki stoja i rdzewieją.
Prezes
rok temu
Volkswagen, BMW i Mercedes przenoszą się z produkcją do Chin. Wszystkie wymienione marki już tam produkują od jakiegoś czasu. Powód? Tania siła robocza z Chin? W żadnym przyoadku - w Chinach już zarabia się lepiej jak u nas. Jaka jest więc przyczyna, że cała produkcja ze świata przenosi się właśnie tam? Odpowiedź: nielimitowana i tania energia z Rosji. Jeżeli Europa będzie nadal odcięta od handlu z Rosją to cała produkcja z Europy ucieknie a my będziemy klepać biedę jaka nam się nie śniła. A dlaczego tak? Po produkt wyprodukowany w Europie będzie znacznie droższy od tego w Chinach i nie będzie w stanie konkurować. Stąd apel: Przywróćmy normalne relacje z naszymi sąsiadami.
Rdvyv
rok temu
Elektryki są super, ale niestety za drogie 😐
Rychu
rok temu
Sorki ale ostatnie modele VW są co najmniej brzydkie. A jak zobaczyłem zdjęcia Passata B9 to mi ręce opadły. Samochód ciosany cepem, a do tego tylko kombi. Mam B7 sedan i liczyłem, że kupię nowe B9. Powinni choćby liftbacka wypuścić jeśli chcieli skończyć z sedanem. Czas jednak na zmianę marki...
...
Następna strona