Koncern poinformował, że w obecnej sytuacji rynkowej nie podejmie teraz decyzji o lokalizacji kolejnych fabryk produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych w Europie. Jednym z kandydatów były Czechy ze strefą przemysłową wokół dawnego lotniska w Lini koło Pilzna.
Volkswagen rezygnuje z inwestycji w Czechach
Volkswagen ma już trzy zakłady produkujące baterie na potrzeby samochodów elektrycznych w Salzgitte w Niemczech, w Walencji w Hiszpanii oraz w St. Thomas w Kanadzie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Premier Czech Petr Fiala podkreślił, że wprawdzie VW nie będzie realizować inwestycji, ale nie wybrał innego niż Czechy partnera. Odrzucił krytykę opozycji mówiącej o inwestycyjnej klęsce rządu.
Według ministra przemysłu Czechy wydały już na przygotowanie ewentualnej fabryki akumulatorów kilka milionów euro. Sikela powiedział, że prowadzone są rozmowy z innymi pięcioma inwestorami, ale nie udzielili oni zgody na poinformowanie o swoim ewentualnym zaangażowaniu w Czechach.
Premier podkreślił, że budowa gigafabryki pozostaje jednym z priorytetów rządu i dodał, że byłoby dobrze, gdyby w Czechach udało się zlokalizować cały łańcuch produkcji samochodów elektrycznych: wydobycie litu, produkcję baterii oraz samych aut.
Volkswagen z problemami
Bloomberg informuje we wrześniu, że Volkswagen planuje wstrzymać produkcję samochodów w fabryce w Dreźnie. Fabryka, w której w zeszłym roku wyprodukowano 6500 elektrycznych modeli ID.3, będzie nadal działać w pewnym zakresie, a około 300 pracowników otrzyma inne zadania - donosiła agencja.
Bloomberg przypomina, że Volkswagen ogłosił także, że zwalnia pracowników tymczasowych w swojej fabryce w Zwickau, głównej fabryce pojazdów elektrycznych w Niemczech, po tym, jak wycofywanie dotacji w kraju spowodowało spadek popytu na jego pojazdy elektryczne.
"The Economist" opisuje, że według doniesień prasowych, zamówienia na pojazdy elektryczne grupy są od 30 proc. do 70 proc. mniejsze od założeń, firma nadal zmaga się z problemami z oprogramowaniem, a na szybko rozwijającym się chińskim rynku pojazdów elektrycznych, Volkswagen jest na szarym końcu, z udziałem na poziomie 2 proc.