Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KWY
|
aktualizacja

Volvo ucieka z produkcją z Chin do Europy w obawie przed wysokim cłem

19
Podziel się:

Jak donosi Bloomberg, Volvo wycofuje produkcję samochodów elektrycznych z Chin i przenosi ją do Belgii. Ma to związek z planowym podniesieniem taryf przez Komisję Europejską na chińskie elektryki z obecnego 10-prcentowego poziomu. Sprawa ma się wyjaśnić w nadchodzącym tygodniu.

Volvo ucieka z produkcją z Chin do Europy w obawie przed wysokim cłem
Prezentacja miejskiego SUV-a Volvo EX30 w trakcie tegorocznych, kwietniowych targów samochodowych w Chinach, w Pekinie (via Getty Images, YiHaifei)

Producenta samochodów osobowych Volvo Cars AB, którego większościowym właścicielem jest chiński koncern Geely, zaczął przenosić produkcję pojazdów elektrycznych z Chin do Belgii - donosi Bloomberg. Powodem mają być działania Unii Europejskiej (UE) zmierzające do podniesienia cła na chińskie pojazdy elektryczne z obecnego 10-procentowego poziomu.

Według nieoficjalnych informacji Bloomberga oprócz przeniesienia produkcji modeli EX30 i EX90 z Chin do Belgii producent samochodów może również przenieść do Europy montaż niektórych modeli Volvo wysyłanych do Wielkiej Brytanii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wynajmowanie drogich aut jest bardziej opłacalne niż mieszkania. Bartek Walaszczyk w Biznes Klasie

Przypomnijmy, że produkcja modelu EX30 rozpoczęła się jesienią 2023 roku w Zhangjiakou, w Chinach. W listopadzie ubiegłego roku informowano, że w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie Volvo Cars od 2025 roku rozpocznie produkcję EX30 również w fabryce w Gandawie, w Belgii.

Spośród zachodnich producentów samochodów Volvo, przez to, że jest w 80 proc. własnością chińskiego koncernu Geely, jest postrzegany jako najbardziej narażony na potencjalne wyższe taryfy celne. Komisja Europejska chce je podnieść od 4 lipca. Ich wysokość ma być ujawniona w nadchodzącym tygodniu.

Polityka antydumpingowa

Jak pisze portal energetyka24.com, decyzja KE ma być pokłosiem dochodzenia antydumpingowego, które prowadzi Komisja od 2023 roku. Dotyczy ono ukrytych mechanizmów wsparcia chińskiej produkcji przez państwo, które obniżających cenę chińskich samochodów elektrycznych. Środki antydumpingowe są nakładane na importowane produkty sprzedawane po wyraźnie niższej cenie niż ta występująca na rodzimym rynku producenta danego towaru

Chiny zaprzeczają, by ich branża pojazdów elektrycznych dynamicznie rozwijała się dzięki dotacjom państwa. Chiny mają nadzieję, że UE porzuci protekcjonizm handlowy i powróci na ścieżkę dialogu i współpracy. Według szacunków KE ​​udział Chin w europejskim rynku pojazdów elektrycznych może w przyszłym roku osiągnąć już 15 proc.

Restrykcyjną politykę względem chińskich aut elektrycznych prowadzą Stany Zjednoczone. Cło na pojazdy z tego kraju jest bardzo wysokie, wynosi aż 27,5 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
Miauu
7 miesięcy temu
Montaż - montaż przenoszą , a nie produkcje. Czyli produkują w Chinach, a montują tutaj żeby ominąć cło.
Miki
7 miesięcy temu
I super tylko żeby ta produkcja nie polegała na skrecaniu paru chińskich elementow do kupy
Alex
7 miesięcy temu
Nie będzie wojny między Chinami a krajami europejskimi. Nie ma potrzeby myśleć zbyt wiele o bezpieczeństwie narodowym. Bez chińskich samochodów elektrycznych musielibyśmy zaakceptować wysokie ceny wyjściowe Niemców, a Polacy nie mieliby możliwości targowania się z niemieckimi firmami samochodowymi. W rzeczywistości Chiny zapewniają dużą liczbę artykułów codziennego użytku osobom o niskich dochodach. Bez Chin większość Europejczyków byłaby w gorszej sytuacji. Powinniśmy mieć niezależną politykę w zakresie strategii narodowej.Gdy konsumenci będą mieli większy wybór, uzyskamy więcej obniżek cen.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
zbynio
6 miesięcy temu
A może unia podniesie cła na ruskie nawozy by chronić polską grupę azoty i 6 fabryk w Polsce .Tak jak podnosząc cła na samochody elektryczne z chin będzie chronić mercedeska, audika , porche , ww?????? Ach ta solidarność unijna . !!!
zbynio
6 miesięcy temu
A może unia podniesie cła na ruskie nawozy by chronić polską grupę azoty i 6 fabryk w Polsce .Tak jak podnosząc cła na samochody elektryczne z chin będzie chronić mercedeska, audika , porche , ww?????? Ach ta solidarność unijna . !!!
Nygus
6 miesięcy temu
Pan Ledaktol nie sprawdził, że Volvo jest obecnie chińską firmą... A to oznacza, że Chińczycy otwierają fabrykę elektryków volvo w Belgii w celu uniknięcia ceł. Dlaczego los skazuje nas na takie matoły udające dziennikarzy? może pan ledaktol odpowie, he?
morawiecki pr...
6 miesięcy temu
przypadek się wygadał ze będziemy zasuwać za michę ryżu. Ma rację. Chińczycy kupują zakłady na potęgę. Mają strategię czas i pieniądze. A nasi ojcowie narodów europejskich chyba nie za darmo sprzedadzą wszystko. Zakłady porty lotniska
Brum, brum...
6 miesięcy temu
Wracają na stare śmieci - mam S60 z 2003 o nie zanosi się na jakąkolwiek zmianę. Tym bardziej na elektryka...