Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Volvo zamyka fabrykę we Wrocławiu. Wielki problem dla półtora tysiąca pracowników

498
Podziel się:

Fabryka Volvo Buses we Wrocławiu zostanie zamknięta w pierwszym kwartale 2024 roku - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie. W zakładzie pracuje półtora tysiąca osób, część z nich ma mieć szansę na zatrudnienie w nowej fabryce, która zacznie działać w tym miejscu.

Volvo zamyka fabrykę we Wrocławiu. Wielki problem dla półtora tysiąca pracowników
Volvo zamyka fabrykę we Wrocławiu. Wielki problem dla półtora tysiąca pracowników (East News, JAROSLAW JAKUBCZAK / POLSKA PRESS)

Spółka poinformowała w komunikacie, że "Volvo Buses zmienia swój model biznesowy w Europie" i skoncentruje swoją działalność na produkcji podwozi, a nie tak jak dotychczas - kompletnych autobusów i autokarów. Nadwozia będą natomiast pochodzić od zewnętrznych producentów. Wydzielone nieruchomości, gdzie dziś działa wrocławska fabryka, przejmie natomiast firma Vargas Holding. Grupa Volvo zatrudnia w Polsce około 3,6 tysiąca osób, z czego 1,5 tysiąca w zakładzie Volvo Buses we Wrocławiu.

- Nasza działalność w Europie od lat przynosi straty. Dzięki nowemu modelowi biznesowemu, który już dzisiaj z powodzeniem stosujemy na wielu rynkach, poprawimy rentowność i zapewnimy naszej firmie długoterminową konkurencyjność - mówi Anna Westerberg, prezes Volvo Buses, cytowana w komunikacie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

- Obecnie w oddziałach Grupy Volvo w Polsce, poza Volvo Buses, zatrudniamy ponad 2,1 tysiąca osób. Pozostaną one nadal zatrudnione w naszej firmie i będą świadczyć swoją pracę w ramach Grupy Volvo. Będziemy również wspierać Volvo Buses, jej pracowników i Vargas Holding podczas procesu dezinwestycji - dodaje prezes Volvo Polska Mirosław Kraner.

Część załogi znajdzie pracę w nowym zakładzie

W komunikacie firma podaje, że Vargas Holding, który przejmie wrocławskie nieruchomości Volvo, działa w innej branży. Jak poinformował Carl-Erik Lagerkrantz, dyrektor generalny Vargas Holding, produkcja we Wrocławiu będzie związana z "rozwiązaniami energetycznymi dla domów".Kluczowym czynnikiem dla nich jest możliwość zatrudnienia doświadczonej kadry, pracującej w naszej organizacji we Wrocławiu, niezbędnej do uruchomienia działalności oraz przyszłej ekspansji - zapewnia Anna Westerberg.

Volvo podaje, że Vargas Holding chce rozbudowywać zakład we Wrocławiu. List intencyjny, który podpisały obie spółki, "obejmuje zamiar zatrudnienia części pracowników Volvo Buses, niektórych już w trzecim kwartale 2023 roku". Firma zapowiada, że będzie wspierała zwolnionych członków załogi w poszukiwaniu nowej pracy.

I podkreśla, że Wrocław pozostanie globalnym centrum dostarczającym usługi biznesowe dla Grupy Volvo, z takimi oddziałami jak Volvo Group Digital & IT, Volvo Group Financial Control & Accounting, Volvo Group People Services, Volvo Construction Equipment, Group Trucks Operations, Group Truck Purchasing i Volvo Group Real Estate.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(498)
WYRÓŻNIONE
BEZROBOCIE
2 lata temu
Bardzo , bardzo dobrze. Pozdrawiam wyborców pis-da i wszystkich kredytobiorców, którzy uwierzyli że Polska jest bogata i wszyscy nam zazdroszczą a manna spadać będzie w nieskończoność.
GBGGM
2 lata temu
DZIEKUJEMY CI PIS
jarek
2 lata temu
dobra zmiana doprowadzi wszystkich do upadlosci
NAJNOWSZE KOMENTARZE (498)
Blisko kaczki...
2 lata temu
Właśnie nie tak jak piszecie tylko it dział pójdzie i jakiś 1% ogółu. Także sejmie RP niedługo poczujesz bliskość ludu. Cały sejm to ludzie od rządu światowego i to 4 najgorszy sort .
Hehehe
2 lata temu
Efekt domino- dzieje się w całej Europie.Korzysta USA .
Miałczyński t...
2 lata temu
Tak Volvo dba o ludzi
Wódz OTUA
2 lata temu
Elektryki spowodują globalny ostateczny kryzys finansowy i motoryzacyjny na świecie
hola
2 lata temu
trzeba się było uczyć szwedzkiego
...
Następna strona