Jedna z ulubionych restauracji Polaków zatrudnia ponad 33 tysiące osób, współpracuje z 62 polskimi dostawcami oraz kilkudziesięcioma tysiącami gospodarstw rolnych. Szeroka sieć współpracy oraz skala działalności sprawia, że McDonald’s może pochwalić się silnym wpływem na otoczenie.
Dążenie do neutralności klimatycznej
Jednym z głównych celów McDonald’s Polska jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, co zostało zatwierdzone przez Science Based Targets (SBTi) w grudniu 2023 roku. Firma zobowiązała się do dekarbonizacji, zakładając redukcję emisji gazów cieplarnianych o 66% w swoich restauracjach i biurach.
Stawiamy na transparentność, Chcemy dzielić się z gośćmi naszych restauracji oraz innymi interesariuszami drogą, jaką przeszliśmy oraz pokazywać kierunek, w którym zmierzamy. Dlatego już po raz kolejny podsumowujemy nasz wpływ w ramach Raportu ESG. Stawiamy sobie ambitne cele w obszarze wpływu na środowisko, gospodarkę oraz społeczeństwo i realizujemy je w całym łańcuchu wartości – razem z pracownikami, franczyzobiorcami i dostawcami. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku – mówi Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Senior Impact Manager w McDonald’s
Polska.
Z deklaracji wynika, że do 2030 roku wszystkie restauracje zasilane będą energią ze źródeł odnawialnych. McDonald’s wdrożył także zasady gospodarki obiegu zamkniętego opakowań, co docelowo ma obejmować całkowite przetwarzanie odpadów powstających w restauracjach i biurach.
Ważna jest jakość i smak produktów
Marka od lat stawia na jakość i lokalne pochodzenie swoich surowców. Produkty takie jak m.in. legendarne frytki, wołowina czy warzywa trafiają z Polski. Sieć współpracuje z 62 lokalnymi dostawcami i tysiącami polskich gospodarstw rolnych, wspólnie z nimi inwestując w zrównoważony rozwój.
W ramach strategii dekarbonizacji, do 2030 r. McDonald’s Polska zobowiązał się do ograniczenia emisji związanych z przechowywaniem, pakowaniem i transportem żywności o 50,4%, a także zmniejszenia emisji w uprawie roślin i hodowli zwierząt o 7% względem 2018 roku, stanowiącego rok bazowy.
Pracownicy i lokalne społeczności
W Raporcie poświęcono także wiele uwagi kwestiom społecznym – pracownikom i lokalnym społecznościom. Sieć podkreśla, że wykorzystuje skalę działalności, by pozytywnie wpływać na otoczenie i standardy branży. Ma to swoje odzwierciedlenie w polityce firmy dotyczącej zatrudnienia - każda z ponad 33 tys. osób pracujących w polskich restauracjach McDonald’s, zatrudniona jest w oparciu o umowę o pracę, z jasno określoną ścieżką rozwoju.
Ponad 90% restauracji jest zarządzanych przez lokalnych przedsiębiorców, którzy angażują się nie tylko w działalność biznesową, ale również sprawy lokalnych społeczności, poprzez wspieranie, organizację wydarzeń czy inicjatyw.
W kierunku "zielonej" przyszłości
McDonald’s Polska dąży do prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny, łącząc rozwój gospodarczy z troską o środowisko i lokalne społeczności. Publikacja raportu ESG za 2023 rok, opartego na wskaźnikach GRI, jest jednym z kroków w kierunku realizacji tych założeń. Firma chce być transparentna wobec swoich gości i partnerów biznesowych, podkreślając, że zrównoważony rozwój to nie tylko odpowiedź na obecne wyzwania, ale także zobowiązanie wobec przyszłych pokoleń.
Więcej o działaniach marki można przeczytać w Raporcie ESG za 2023 rok: https://mcdonalds.pl/raport-esg/
Materiał sponsorowany przez TOGETAIR