Minęło 30 lat, odkąd Polacy zaprzestali produkcji kultowego Fiata 125p. Wielki przemysł motoryzacyjny ponownie puka do naszych drzwi, a z linii produkcyjnych fabryki w Tychach ponownie znajdą nowoczesne auta.
Portal Automotive News dowiedział się, że mowa przede wszystkim o małym crossoverze Fiata wywodzącym się z konceptu Centoventi.
Plan produkcji zakłada 130 tys. rocznie na nowoczesnej platformie CMP w Tychach. Początek zaplanowano na 2023 r. W pierwszej kolejności powstaną modele benzynowe, ale już po miesiącu dołączą do nich również elektryki. Rok później, w lutym 2024 r., Fiat będzie składany również w wersji hybrydowej.
Na tym jednak nie koniec. Zanim z linii produkcyjnych znajdą pierwsze Fiaty, fabryka w Tychach wyprodukuje również małe crossovery Jeepa.
Model to najmniejszy egzemplarz floty amerykańskiej marki. Rocznie ma powstawać w Polsce 110 tys. Jeepów, także na platformie CMP.
W Tychach będzie również produkowany kompaktowy SUV marki Alfa Romeo w liczbie 60 tys. egzemplarzy rocznie.
Przypomnijmy, że już w grudniu ubr. wicepremier Jarosław Gowin zapowiadał, że inwestycja PSA (dziś Stellantis) w śląską fabrykę wynosi 755 mln złotych. - Nowoczesne, hybrydowe i elektryczne samochody marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo już w 2022 zaczną wyjeżdżać z fabryki w Tychach - pisał na Twitterze Gowin.
Jej wydajność określa się na ten moment na 400 tys. samochodów rocznie, z czego 300 tys. mają stanowić nowe pojazdy Jeepa, Fiata i Alfa Romeo.