Liczba ofert pracy w handlu i sprzedaży zmalała w trzecim kwartale 2019 r. - pokazują najnowsze dane, na które powołuje się "Rzeczpospolita". Tylko na portalu Pracuj.pl w tej specjalizacji liczba ofert spadła o 6 proc. rok do roku. Jednak liczba nadal jest ogromna, w trzecim kwartale opublikowano tam 41,3 tys. ofert pracy w handlu i - jak zwykło bywać - żaden sektor nie zbliżył się do tego progu. Druga specjalizacja - obsługa klienta - odpowiadała za 27,6 tys. ofert opublikowanych w tym serwisie.
Ogólna liczba ofert pracy też spadła w minionym kwartale, o nieco ponad 10 tys. na Pracuj.pl, a o 29 tys. w całym polskim internecie. - Na ogólny spadek liczby ogłoszeń największy wpływ mają duże branże, szczególnie handel i sprzedaż. Tam jednak zaostrzone w tym roku ograniczenie handlu w niedzielę wyraźnie wpłynęło na mniejsze zapotrzebowanie na handlowców i sprzedawców - tłumaczy w "Rzeczpospolitej" Robert Pater z Katedry Makroekonomii Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Czytaj także: Jedna z gmin w Danii testuje czterodniowy tydzień pracy
Miniony kwartał to także największy spadek - w ujęciu procentowym - liczby ofert pracy w sektorze produkcji, który obejmuje m.in. produkcję żywności. W tej specjalizacji spadek sięgnął aż 25 proc. Ogłoszeń o pracę w sektorze produkcji opublikowano na Pracuj.pl 8,8 tys. Niewiele lepiej było w sektorze logistyk, gdzie liczba ofert pracy w tym tylko serwisie spadła rok do roku o 8 proc., do poziomu 10,6 tys.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl