Jak podaje Polska Agencja Prasowa, obniżka na obejmować m.in. ogródki gastronomiczne i piwne, kioski i pawilony handlowe, usługowe, wystawowe, ekspozycyjne na ulicach i w przejściach podziemnych. Niższe opłaty przewidziano również za różnego rodzaju reklamy.
Opłata ma zostać obniżona o połowę i ma pomóc m.in. handlowi i branży gastronomicznej w odrabianiu strat spowodowanych epidemią koronawirusa. Gastronomia to jedna z branż, która na zarazie straciła najbardziej.
W uzasadnieniu projektu uchwały czytamy, że przez epidemię "ograniczona została możliwość prowadzenia działalności gospodarczej w szeregu branż, m.in. handlu i gastronomi, co przełożyło się na spadek dochodów, zarówno podmiotów objętych ograniczeniami, jak i z nimi współpracujących".
Obniżenie opłat ma obowiązywać do końca tego roku. Władze Warszawy szacują, że wpływy do budżetu zmniejszą się z tego powodu o około 5 mln zł - przy założeniu, że w tym sezonie na ulicach i chodnikach pojawi się mniej więcej podobna liczba obiektów, co w ubiegłych latach.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl