Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego”

0
Podziel się:

Magazyn „Press” i Allegro zapraszają na pierwsze warsztaty dla dziennikarzy i redaktorów ekonomicznych

Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką.
Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką. (Shutterstock.com)

Tematyka ekonomiczna staje się coraz większym wyzwaniem dla mediów – redakcje potrzebują więc wykwalifikowanych dziennikarzy rozumiejących zachodzące zmiany gospodarcze, potrafiących analizować wydarzenia i trendy rynkowe.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, „Press” wraz z Allegro organizują warsztaty, które dostarczą praktycznej wiedzy przydatnej w pracy dziennikarzom i redaktorom. Potrwają jeden dzień, będą podzielone na kilka bloków tematycznych. Wśród prowadzących będą najwięksi specjaliści, doświadczeni dziennikarze, m.in. laureaci Grand Press Economy: Maciej Samcik, Rafał Woś, Bartek Godusławski, Maciej Głogowski.

Partnerem medialnym warsztatów jest Wirtualna Polska.

Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką. Z warsztatów uczestnicy wyniosą wiedzę o tym, jak należy informować o ekonomii i gospodarce, z jakich źródeł korzystać, gdzie szukać konkretnych danych i jak operować danymi finansowymi.

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego” odbędą się 4 kwietnia br. w siedzibie Allegro w Warszawie w budynku Q22, Aleja Jana Pawła II 22.

Skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką; redaktorów odpowiadających za informacje ekonomiczne – zarówno z mediów ogólnopolskich, jak też regionalnych i lokalnych.
Czas trwania: 9.30-17.00 - w przerwie zapraszamy na lunch.

Warsztaty są bezpłatne.

Bloki tematyczne

Kogo i co czytać, by zrozumieć ekonomię i gospodarkę – czyli jak nie dać się zwieść finansowym szarlatanom i ekonomicznym populistom, by nie wywoływać paniki u odbiorców i uchodzić za rzetelne źródło.

Jak rozróżniać mity i prawdy w informacjach ekonomicznych - najważniejsze tematy dziennikarstwa ekonomicznego poruszane w mediach, podstawowe błędy i sposoby ich unikania, omówione na konkretnych przykładach.

Prawa wielkich liczb – po tym szkoleniu żaden z uczestników nie będzie miał kłopotu z czytaniem i rozumieniem wielkich liczb, analizą wielkości budżetów czy nakładów na programy gospodarcze.

Polski rynek e-commerce – jeden z najszybciej rozwijających się i dotyczący wielu odbiorców mediów. Skąd czerpać o nim informacje, jak go analizować oraz jak na tym rynku mogą zaistnieć sami dziennikarze.

Pojęcia ekonomiczne, które dziennikarz musi rozumieć, a boi się o nie zapytać – czyli na czym polega split payment, jak się liczy inflację, co faktycznie pokazuje średnia płaca itp.

Pieniądze Kowalskiego – jak i o czym informować, by nasz odbiorca był przekonany, że rozumiemy jego problemy i odpowiadamy na jego oczekiwania.

Zgłoszenia przyjmujemy do 25 marca pod adresem: warsztaty@press.pl

W treści e-maila prosimy wpisać: Warsztaty dla dziennikarzy ekonomicznych
W zgłoszeniu należy podać:

1/ imię i nazwisko kandydata
2/ dane kontaktowe
3/ nazwę redakcji (ew. wpisać: freelancer)
4/ specjalność/doświadczenie zawodowe kandydata

Po zamknięciu listy zgłoszeń „Press” poprosi uczestników o wypełnienie krótkiej ankiety, by jak najlepiej odpowiedzieć na ewentualne sugestie i oczekiwania.
Liczba miejsc ograniczona.

ZAPRASZAMY!

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Informacja prasowa
KOMENTARZE
(0)