Przez lata gwarantem pozycji rynkowej Microsoftu była światowa popularność systemu operacyjnego Windows, ale gigantowi z Redmond udało się skutecznie wyleczyć z uzależnienia od tego produktu.
Satya Nadella, który na czele Microsoftu stanął w 2014 roku, postawił na usługi biznesowe w chmurze i strategia ta okazała się strzałem w dziesiątkę.
Tegoroczna wartość sprzedaży Azure, czyli flagowego produktu spółki w segmencie usług w chmurze dla biznesu, może osiągnąć 13,5 mld dol. co oznacza wzrost o 75 proc.
Wartość całej spółki tylko od początku tego roku wzrosła już o 23 proc. i trwałe przekroczenie bariery biliona jest kwestią czasu. Dotychczas udało się to osiągnąć tylko Apple i Amazonowi, ale obie spółki znajdują się obecnie poniżej granicy biliona dolarów.
Cytowani przez Reutersa eksperci wskazują, że Microsoft przebija wartością Amazon, choć może pochwalić się znacznie niższą wartością sprzedaży. Na korzyść spółki działa to, że jej klientami w dużej mierze są firmy, które gwarantują bardziej stabilne przychody.
Kwartalne przychody wzrosły o 14 proc. do 30,57 mld dol., podczas gdy rynek spodziewał się 29,84 mld dol. Z kolei zysk netto wyniósł 8,81 mld dol. z 7,42 mld dol. przed rokiem.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl