Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Wciąż uczę się bardzo ciekawej firmy

0
Podziel się:

O budowaniu zaangażowanych zespołów, wizji biznesu i szukaniu nowych talentów managerskich opowiada prezes Grupy Archicom – Krzysztof Andrulewicz.

Krzysztof Andrulewicz, prezes Grupy Archicom
Krzysztof Andrulewicz, prezes Grupy Archicom (materiały partnera)

Zarządza Pan Archicomem od 10. miesięcy. Jak wygląda od środka ta dobrze znana we Wrocławiu firma?

Archicom ma już 30 lat doświadczeń, 270 specjalistów i 160 zrealizowanych inwestycji. To nie jest typowa firma deweloperska, bo założyli ją architekci, którzy do dziś aktywnie uczestniczą w jej rozwoju. Mimo, że to już 10 miesięcy, to wciąż uczę się tej bardzo ciekawej firmy.

Czym się różni w takim razie Archicom od innych firm deweloperskich?

Największa różnica to wyrazista wizja, rozumienie potrzeb klientów, w tym ich wiernego dążenia do kreowania grupy, społeczności, w której żyją z innymi ludźmi i na tej podstawie tworzenie wyjątkowych projektów np. Olimpia Port czy Browary Wrocławskie. To umiejętność oferowania tzw. społecznych, kompletnych osiedli i architektury o wysokich wartościach użytkowych. Co ważne, przy zachowaniu odpowiedniej rentowności realizowanych projektów.

Wspomniał Pan o społecznych osiedlach. Czy może Pan przybliżyć, co jest takiego istotnego w takich osiedlach?

Najpierw chciałbym zwrócić uwagę, że stosowanie unikalnego podejścia do budowania takich osiedli, jest łatwiejsze wtedy, gdy pracownia architektoniczna jest integralną częścią firmy deweloperskiej. Filozofia zamieszkiwania Archicomu, to osiedla, które zaspokoją pierwsze potrzeby i aktywny tryb życia mieszkańców ale także zapewniają przestrzenie wspólne do odpoczynku i rekreacji (fitness, boiska, kluby chillout). Od strony biznesowej to są projekty długofalowe, realizowane etapami i wymagające pozyskiwania dużych terenów inwestycyjnych.

Jakie największe wyzwanie stoi przed firmą w tym momencie?

Gwałtowny wzrost firmy i liczby realizowanych mieszkań (od 400 pięć lat temu do blisko 2000 aktualnie budowanych rocznie mieszkań) wymagał zmiany sposobu jej funkcjonowania. Jesteśmy w trakcie dużego projektu wewnętrznego, którego ­celem jest zachowanie przewag konkurencyjnych firmy przy jednoczesnym zwiększeniu skali działalności. Chcemy się skupić na jeszcze większej współpracy pomiędzy ludźmi i zespołami. Świat jest dzisiaj bardzo skomplikowany, nikt nie posiada wiedzy ze wszystkich dziedzin, a więc koncentrujemy się na pozyskiwaniu specjalistów, którzy specjalizują się w coraz węższych obszarach. Dlatego tak cenna i potrzebna do funkcjonowania jest kompetencja współpracy. Będziemy ją rozwijać jak również delegować uprawnienia w dół naszej organizacji.

Jakie wyzwania stoją przed Panem jako Prezesem Zarządu?

Zmiany w funkcjonowaniu firmy wymagają wzmocnienia kadry menedżerskiej, która będzie umiała wykorzystać potencjał firmy, a jednocześnie utrzymać unikalną wizję biznesu deweloperskiego.

Jakimi menedżerami firma planuje uzupełnić swoją kadrę?

Jednym z najważniejszych czynników, w związku z tym o czym wspominałem wcześniej, jest umiejętność współpracy. Oczywiście ważne są też kompetencje merytoryczne. Przykładowo, jeśli rozważamy stanowisko w zarządzie osoby odpowiedzialnej za marketing i sprzedaż, to ważne są jej kompetencje menedżerskie i dobre rozumienie potrzeb klientów opartych o naszą wizję, ale także umiejętność wspólnej realizacji celów.

To jedno z kluczowych stanowisk w firmie – odpowiedzialne za kreowanie i pozycjonowanie naszych projektów, politykę cenową, sprzedaż i relacje z rynkiem. Niekoniecznie istotne jest doświadczenie w branży.

Proszę coś powiedzieć jeszcze o kulturze organizacyjnej Archicom?

Większość firm deklaruje, że dla nich najważniejsi są pracownicy i ich satysfakcja z pracy itp. W Archicomie, od samego początku, właściciele i twórcy firmy zbudowali kulturę organizacyjną, w której dba się o pracowników i atmosferę w pracy. Wielu z naszych pracowników jest z nami od kilkunastu lat, ciągle znajdując dla siebie obszary do samorealizacji.

Rekrutujemy na stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu, Członka Zarządu. Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna będzie za zarządzanie sprzedażą, marketingiem i obsługą posprzedażową, tworzenie i wdrażanie strategii marketingowo-sprzedażowej firmy. Szczegółowe informacje na temat rekrutacji na stronie www.archicom.pl/rekrutacja.

Artykuł sponsorowany

firma
rekrutacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(0)