Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Zmienili Wenus Botticellego w wirtualną influencerkę. Włosi oburzeni kampanią za miliony euro

5
Podziel się:

Jak przyciągnąć młodych turystów? Zrobić ze swojego wiekopomnego dzieła instagramerkę. Z takiego założenia wyszło włoskie Ministerstwo Turystyki i założyło profil na Instagramie XV-wiecznej ikonie sztuki z obrazu "Narodziny Wenus" Sandro Botticellego. To jednak nie podoba się Włochom.

Zmienili Wenus Botticellego w wirtualną influencerkę. Włosi oburzeni kampanią za miliony euro
"Narodziny Wenus". Bohaterka XV-wiecznego obrazu została XXI-wieczną influencerką (Getty Images, 2022 David Silverman)

Cyfrowa wersja Wenus na specjalnie do tego stworzonym koncie na Instagramie promuje Włochy np. poprzez zajadanie się pizzą, wizytę w rzymskim Koloseum, a nawet w stroju kolarskim przypominającym, że startuje wyścig Giro d'Italia. To, co ją różni od oryginału, to fakt, że jest w pełni ubrana i ma tylko 30 lat lub trochę więcej – informuje Bloomberg.

Włosi oburzeni. "Trywializacja dziedzictwa kulturowego"

Akcja promocyjna miała w założeniu przedstawiać w luźny sposób Włochy i zachęcać turystów do wizyty w tym kraju. Nie podoba się jednak jego obywatelom. Wśród krytyków słychać głosy, że resort turystyki próbuje zrobić z Wenus "nową Barbie", czym niszczy dziedzictwo kulturowe państwa.

(Kampania – przyp. Bloomberg) trywializuje nasze dziedzictwo w najwulgarniejszy sposób, przekształcając Wenus Botticellego w kolejną stereotypową kobiecą piękność – stwierdziła Livia Garomersini, historyczka sztuki i aktywistka z Mi Riconosci, organizacji zajmującej się kampaniami na rzecz sztuki i dziedzictwa, cytowana przez Bloomberga.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Mają miliony fanów i nie istnieją. Boom na influencerów wirtualnych

Litości dla nowego pomysłu promocji własnego kraju nie mieli też włoscy internauci. "Nowa Wenus" stała się główną bohaterką memów i pojawia się na nich m.in. w otoczeniu koszy na śmieci czy u boku szefa mafii Matteo Messiny Denaro.

Akcja skierowana do młodszych turystów

Zarzuty krytyków w rozmowie z agencją odparła Ivana Jelinic, dyrektorka generalna narodowej agencji turystyki włoskiej (ENIT). Wytłumaczyła, że akcja promocyjna powstała na potrzeby zagranicznych rynków, aby przyciągnąć młodszych turystów.

Podobał nam się pomysł, żeby wykorzystać dzieło sztuki, które jest ponadczasowe. (...) (Wenus Botticellego – Bloomberg) wydawała nam się nieśmiertelną ikoną, która mogłaby dobrze reprezentować Włochy – wyjaśniła Ivana Jelinic.

Influencerska odsłona Wenus zadebiutowała 20 kwietnia. Całoroczna kampania autorstwa ENIT i grupy reklamowej Armando Testa kosztowała 9 mln euro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
xyz
2 lata temu
Myślałem, że ją zdigitalizowali do postaci 3d z pełną animowaną postacią. A tu Ctrl+C, Ctrl+V wycinka twarzy. Jestem raczej zawiedziony jakością.
olo
2 lata temu
A oni nie mają przypadkiem już dośc turystów?
BOBS
2 lata temu
haha, a południowcy niby tacy wyluzowani.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
Reklama dźwig...
2 lata temu
A my mamy damę z gronostajem, dawajcie przerobimy ją na instagramerkę czy inną dodę
Ruda
2 lata temu
Ja tam nic oburzającego w tym nie widzę. Ale podobno chcą wprowadzać ograniczenia dla turystów w różnych regionach, bo jest ich za dużo, to jeszcze chcą ściągać kolejnych? W sumie Włochy na brak turystów raczej narzekać nie mogą...
BOBS
2 lata temu
haha, a południowcy niby tacy wyluzowani.
xyz
2 lata temu
Myślałem, że ją zdigitalizowali do postaci 3d z pełną animowaną postacią. A tu Ctrl+C, Ctrl+V wycinka twarzy. Jestem raczej zawiedziony jakością.
olo
2 lata temu
A oni nie mają przypadkiem już dośc turystów?