Brak Wi-Fi w pociągach Pendolino był kompromitującym zaniedbaniem rządu, który podpisał umowę na dostawę tych ultranowoczesnych jak na polskie warunki pociągów.
Gdy wreszcie po kilku latach, po licznych opóźnieniach, internet został udostępniony, już widać, że usługa cieszy się oczywistym zainteresowaniem ze strony podróżnych.
- Pierwsze miesiące funkcjonowania urządzeń Wi-Fi w składach Pendolino pokazują, że zastosowane rozwiązania systemowe działają w pełni sprawnie - mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. - Pasażerowie chętnie korzystają z tego udogodnienia, o czym świadczą chociażby długość trwania sesji i ilość pobieranych danych - dodaje.
Przewoźnik podaje, że w styczniu i lutym z internetu skorzystało ponad 17,5 tys. pasażerów, a w samym lutym było to około 540 osób dziennie. Pasażerowie korzystają z Wi-Fi średnio przez 53 minuty, pobierając podczas takiej sesji 243 MB danych.
Łącznie pasażerowie pobrali do tej pory 4,3 TB danych, co dziennie daje 72 GB. Rekordzista podczas blisko pięciogodzinnej sesji pozyskał ponad 7 GB danych
- Sukcesywnie na tory wyjeżdżają kolejne składy Pendolino wyposażone w bezprzewodowy internet. Już w czerwcu połowa składów obsługujących połączenia kategorii EIP będzie posiadać darmowe Wi-Fi – mówi Chraniuk.
Sieć Wi-Fi dostępna jest aktualnie w blisko 270 składach i wagonach PKP Intercity. Posiadają ją 225 wagony PKP Intercity oraz 44 elektryczne zespoły trakcyjne, czyli 20 składów PesaDART, 20 składów FLIRT3 oraz cztery pociągi Pendolino.
Zgodnie z planami, do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie niemal 80% składów PKP Intercity. Docelowo wszystkie pociągi przewoźnika będą posiadały tę usługę.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl