Rynek produktów dla dzieci obejmuje żywność, zabawki, odzież i kosmetyki. W 2015 r. urósł on o 4,6 proc. do 9,48 mld zł - wynika z danych firmy badawczej PRM cytowanych przez gazetę. Prognozy mówią, że w latach 2016-21 dynamika wzrostu będzie wynosić 4,5-5 proc. rocznie.
Mimo niskiej liczby urodzeń w Polsce oraz spadającej dzietności, większość firm już odczuła wzrost obrotów w tym sektorze.
Trudno ocenić, w jakim stopniu program 500+ się do tego przyczynił, szczególnie, że w praktyce pieniądze trafiły do rodzin niedawno, ale nie ulega wątpliwości, że 500+ wpłynęło na zwiększenie obrotów.
Fundusze przekazywane rodzinom w ramach programu 500+ są częściowo wykorzystywane na zakupy w sektorze odzieżowym - powiedział dziennikowi prezes Redanu Bogusz Kruszyński.
- W sierpniu zanotowaliśmy wysoką dynamikę w części dyskontowej TXM, oferującej również odzież dla dzieci. Obroty w ujęciu rok do roku poprawiły się aż o 31 proc. - wskazał.