"Ford chce być przygotowany, na moment w którym popyt na rynkach odżyje" - mówi Mark Ovenden, prezes joint venture Forda w Rosji - Ford Sollers.
"Będziemy kontynuować inwestowanie w Rosji i obecnie zastanawiamy się nad tym, jaki będzie tu nasz następny cykl inwestycyjny. Postrzegamy Rosję jako długookresowego gracza" - wskazuje Oveden.
Z powodu recesji w rosyjskiej gospodarce sprzedaż aut w ub. roku spadła na tym rynku o 40 proc., a Rosja była wcześniej drugim największym rynkiem dla samochodów osobowych w Europie.
Ford Sollers rozpoczęło w 2015 r. produkcję w zakładach Forda w Rosji nowych modeli aut: Focusa, Mondeo i Fiesty, vanów Transit i aut sportowych Explorer.
W rosyjskich zakładach Fordna produkowane są też auta Kuga i SUV-y EcoSport.
"Ford Sollers rozważa opcje eksportu samochodów z Rosji na inne rynki z powodu słabego kursu rubla w stosunku do innych walut" - mówi Ovenden.
Zrzeszenie Europejskiego Biznesu szacuje, że rosyjski rynek motoryzacyjny skurczy się w 2016 r. o 5 proc., a sprzedaż nowych aut wyniesie 1,53 mln egzemplarzy.