1,1 miliarda złptych będzie kosztowała przebudowa południowej jezdni trasy A18 między przygraniczną Olszyną i Golnicami i dostosowanie jej do parametrów autostrady - poinformował Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze.
Budowa nowej jezdni o długości 70 kilometrów zostanie podzielona na pięć odcinków. Ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. – informuje serwis TVN 24 BiS.
źródło: GDDKiA
Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku i będzie finansowana ze środków krajowych. Inwestorem będzie zielonogórski oddział GDDKiA. Koniec prac planowany jest na lata 2021-2023.
- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ogłaszając decyzję o budowie południowej jezdni autostrady 9 sierpnia.
Dokumentacja już gotowa
Rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska powiedziała, że dokumentacja związana z inwestycją jest gotowa od kilku lat i częściowo wymaga aktualizacji – w zakresie wymogów związanych z ochroną środowiska.
- Analiza ta już została zlecona i ma zakończyć się pod koniec tego roku - powiedziała Jakubowska.
Czego mogą się spodziewać kierowcy po zakończeniu przebudowy? Zostanie zbudowana nie tylko nowa jezdnia o szerokości 11 metrów, ale także miejsca obsługi podróżnych, przejścia dla zwierząt oraz inne elementy infrastruktury niezbędnej w przypadku autostrady.
Czytaj też: Drogi ekspresowe i autostrady opóźnione. Sprawdziliśmy, które trasy otworzą się jeszcze w wakacje
Droga A18 biegnie przez województwa lubuskie i dolnośląskie, od granicy z Niemcami w miastach Olszyna–Forst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina), przez obszar Borów Dolnośląskich aż do węzła Krzyżowa koło Bolesławca, gdzie łączy się z autostradą A4. Odcinek od granicy Polski do węzła Krzyżowa ma długość około 78 km.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl