W związku z tym etapem prac zamknięty dla ruchu jest wiadukt w kierunku Szczecina. Wszystko dlatego, że zgodnie z harmonogramem przebudowy stare wiadukty zostaną całkowicie rozebrane i zbudowane od nowa.
W związku z tym kierowcy w kierunku Szczecina muszą jechać jedną jezdnią DK10 w stronę Stargardu.
W związku z całkowitą przebudową tego węzła zamknięta jest też łącznica Stargard-Kołbaskowo, a objazd w tym przypadku poprowadzono przez węzeł Szczecin Dąbie.
Utrudnienia są więc spore, ale jak podkreśla w komunikacie GDDKiA, nie może być inaczej, jeżeli roboty dotyczą skrzyżowania dwóch czynnych dróg.
Efekt ma być jednak wart utrudnień. Dwa nowe wiadukty będą szersze i 2 razy dłuższe, co zwiększy przepustowość i bezpieczeństwo. W ciągu autostrady A6 nie będzie już również poniemieckiej betonowej nawierzchni.
Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne.
Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo - rozprowadzających w ciągu autostrady A6.
Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego - przekonuje GDDKiA.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl