ABC Data została pierwszym oficjalnym partnerem chińskiego producenta Xiaomi w Unii Europejskiej, poinformowała prezes dystrybutora Ilona Weiss. Sprzedaż rozpocznie się w Polsce, ale będzie sukcesywnie rozwijana także w regionie środkowoeuropejskim.
- Xiaomi należy do najszybciej rozwijających się producentów na świecie. Jestem przekonana, że produkty naszego partnera będą cieszyć się ogromną popularnością ze względu na wysoką jakość, elegancję i przystępność cenową - powiedziała Weiss podczas konferencji prasowej.
Xiaomi jest nazywana chińskim Apple, bo swój biznes prowadzi w podobny sposób. Prezes firmy Lei Jun upodabnia się do wizerunku jaki miał Steve Jobs, nosząc dżinsy i ciemne koszule, prowadzi też podobny marketing naśladując sposób Jobsa na zapowiedzi nowych produktów. Mimo wielokrotnych porównań do Apple Inc, Xiaomi utrzymuje, że kieruje się innym zestawem zasad.
Xiaomi nie posiada własnych sklepów detalicznych ani nie współpracuje z dystrybutorami z innych firm. Zamiast tego wszystkie produkty Xiaomi są sprzedawane bezpośrednio przez stronę internetową spółki.
W ofercie ABC Data znajdą się w pierwszej kolejności trzy modele smartfonów Xiaomi. W przyszłym roku oferta może być poszerzana o kolejne produkty. Sprzedaż rozpocznie się w sieci X-KOM. Według słów wiceprezesa ABC Data, kanał sprzedaży będzie rozszerzany o kolejnych partnerów.
- Polska, podobnie jak pozostałe kraje w Europie Centralnej i Wschodniej są dla nas ważne ze względu na relatywnie dużą chłonność i dynamikę wzrostu. Chcemy wykorzystać ten trend, rozwinąć nasz biznes w tym regionie we współpracy z ABC Data i osiągnąć strategiczne cele - powiedział dyrektor sprzedaży na Europę w Xiaomi Alex Wu.
Prezes ABC Data podkreśla, że dla chińskiego producenta duże znaczenie ma udział rynkowy spółki w dystrybucji sprzętu IT do telekomów, który w Polsce wynosi około 60 proc. Ponadto Weiss wskazuje, że dystrybutor współpracuje z ponad 13 tys. resellerów, a cztery centra logistyczne zapewniają efektywną realizację zamówień.
Giełda zareagowała na informację prawie 2-procentowym wzrostem kursu ABC Data.
Tygodniowe notowania ABC Data src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1473932283&de=1474557000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ABC&colors%5B0%5D=%230082ff&tid=0&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,86 mld zł w 2015 r.