Jak pisze "Puls Biznesu", przedsiębiorcom z Republiki Południowej Afryki podoba się polska branża handlowa.
"W ubiegłym roku z dużym zyskiem wyszedł stąd Naspers, sprzedając Allegro, lidera sprzedaży internetowej. Teraz do Polski chce wejść Shoprite, który w południowej Afryce jest głównym graczem na rynku marketów spożywczych" - czytamy w artykule.
Jak zaznacza "PB", sieć Shoprite, którą kieruje Pieter Engelbrecht, działa w piętnastu państwach afrykańskich, ale planuje rozwijać się też na innych kontynentach.
Sieć z RPA przyglądała się naszemu regionowi Europy od jakiegoś czasu, jednak jak zauważa, rozwój w Polsce będzie łatwiejszy niż w innych krajach, ponieważ są tu już obecnie firmy, z którymi współpracuje - informuje gazeta.
"Przyczółki ma tu już grupa Steinhoff International, która przymierza się do przejęcia pakietu kontrolnego w firmie Shoprite, wycenianej na giełdzie w Johannesburgu na 125,5 mld ZAR (około 35 mld zł)" - ocenia "PB".
Wysyp marek nad Wisłą
Niedawno informowaliśmy, że inna sieć, tym razem z Niemczech, także planuje wejść do naszego kraju. To sieć dyskontów niespożywczych Tedi. Ma on stanowić konkurencję dla Pepco, Kik czy TXM, które w ostatnich latach znacznie zyskały na popularności.
Debiuty szykuje też wiele innych.Jak pisaliśmy już na naszych łamach, polskie galerie handlowe rezerwują już miliony metrów kwadratowych dla nowych sklepów.
Wśród nich są takie, dla których jest to debiut nad Wisłą. W pierwszym półroczu były to m.in. sprzedający odzież narciarską i turystyczną Trespass (pierwszy sklep w Blue City w Warszawie) czy butik z duńską odzieżą i dodatkami Freya (poznański Stary Browar).
Ponadto swoje pierwsze salony otworzyły również odzieżowy Befree (Posnania) oraz producent fotelików i wózków dziecięcych Maxi-Cosi (Galeria Katowice).
W drugiej połowie debiuty zapowiedziały takie marki jak Hamleys, Love Republic, Zarina, Newbie, 4Faces. Najszerszym echem odbiła się jednak deklaracja Victoria's Secret.