Przekazanie samolotu miało nastąpić w zakładach Airbusa w Hamburgu. Koncern nie podał przyczyn opóźnienia, zaznaczając, że "w ciągu najbliższych tygodni" będzie pracował wraz z Lufthansą i dostarczającą silniki dla A320neo firmą Pratt and Whitney z USA nad zrealizowaniem dostawy.
Pierwszym użytkownikiem, prognozowanego jako rynkowy przebój nowego Airbusa, miały być linie Qatar Airways, ale odmówiły odbioru maszyny, uzasadniając to problemami z chłodzeniem silników.
Przeznaczony dla maksymalnie 180 pasażerów samolot stanowi rozwinięcie modelu A320, ale dzięki nowym silnikom i udoskonalonej poprzez wygięcie końcówek skrzydeł aerodynamice, ma w porównaniu z nim mniejsze o 15 proc. zużycie paliwa. Konkurencyjną w tym segmencie rynku ofertę rywalizującego z Airbusem amerykańskiego Boeinga tworzą maszyny serii 737-MAX.
Pierwszy lot prototypu A320neo odbył się 25 września ubiegłego roku.