- _ A350 ma problem z nadwagą _ - słychać z kręgów branżowych. Według informacji dziennika Handelsblatt, waga obecnego projektu przekracza wartości planowe o osiem ton. Oficjalnie Airbus nie potwierdza tej informacji.
Ale to nie koniec problemów. Nie rozwiązano jeszcze kwestii elektronicznego ekranowania kabiny oraz wytłumienia hałasu. A czas goni: rozpoczęcie produkcji zapowiadane jest na 2011 rok a pierwsze maszyny zakontraktowane są na rok 2013. - _ Problemy z waga nie są na tym etapie niczym nadzwyczajnym _ - uspakaja jednak rzecznik Airbusa. Koncern jest przekonany, że uda mu się dotrzymać harmonogramu.
W samolocie, którego opracowanie kosztowało co najmniej dziesięć milionów euro, Airbus pokłada duże nadzieje. W porównaniu do poprzednich modeli A350 ma być lżejszy i ma spalać do 20 procent paliwa mniej.
W zależności od wersji, maszyna będzie zabierała na pokład od 270 do 350 pasażerów. Dotychczas Airbusowi udało się zebrać 362 zamówienia na samolot, tymczasem Boeing zebrał już 800 zamówień na Dreamlinera.