Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Airbusy zostaną uziemione? W niektórych pękają skrzydła

0
Podziel się:

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego, zleciła liniom lotniczym przeprowadzenie przeglądów samolotów A380.

Airbusy zostaną uziemione? W niektórych pękają skrzydła
(PhillipC/CC/Flickr)

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zleciła liniom lotniczym przeprowadzenie przeglądów prawie jednej trzeciej będących w użyciu samolotów A380. W skrzydłach tych dwupoziomowych maszyn wykryto niewielkie pęknięcia.

Linie mają od czterech dni do sześciu tygodni na zbadanie problemu, w zależności od intensywności wykorzystywania maszyn. W wyniku usterki nie uziemiono żadnego samolotu.

_ Jeśli te pęknięcia nie zostaną zbadane i naprawione, mogą potencjalnie wpłynąć na całą strukturę samolotu _ - napisała unijna agencja w dyrektywie, która ukazała się na stronie internetowej EASA.

Dodano, że konieczny jest przegląd 20 maszyn A380. Obecnie siedem linii lotniczych, w tym Emirates, Air France oraz Singapore Airlines, ma swoich flotach łącznie 68 airbusów tego typu, wartych 390 mln dolarów.

Na swój dwupiętrowy pokład A380 może zabrać ponad 500 pasażerów, podróżujących w trzech klasach. Samolot, którego rozpiętość skrzydeł wynosi prawie 80 metrów, mógłby pomieścić 70 samochodów.

Dyrektor wykonawczy Airbusa Tom Enders w oczekiwaniu na dyrektywę poinformował, że firma już opracowała sposób naprawy usterki. _ To kłopotliwa sprawa, ale zrobimy wszystko, co możliwe, by zapewnić bezpieczeństwo _ - mówił w czwartek telewizji CNN Enders.

Zobacz także: ZOBACZ RELACJĘ (CNN, ang):

Tego dnia Airbus poinformował, że wykrył nowe pęknięcia w skrzydłach dwóch A380. Doszło do tego podczas przeglądów rozpoczętych w następstwie incydentu z 2010 r., w którym silnik airbusa linii Qantas stanął w płomieniach i rozpadł się.

Firma zapewniła, że pęknięcia nie są istotne, a latanie A380 jest bezpieczne. Już na początku stycznia wykryto mikropęknięcia w skrzydłach dwóch z sześciu A380 należących do Singapore Airlines. Według EASA najnowsza usterka jest jednak poważniejsza.

O kłopotach Airbusa czytaj w Money.pl
Rodziny ofiar oburzone raportem o katastrofie Wycofano z niego niekorzystną dla Airbusa rekomendację.
Winni tej katatrofy lotniczej byli piloci Piloci airbusa, który w 2009 roku spadł do Atlantyku z 228 osobami na pokładzie, popełnili błędy w pilotażu.
Airbus zaleca kontrolę silników A380 To następstwo utraty jednego z silników przez samolot tego typu, latający w barwach australijskich linii Qantas
wiadomości
wiadmomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)