Już w przyszłym roku chiński gigant e-handlu Alibaba chce wejść na polski rynek - donosi "Komputer Świat". Chińczycy chcą otworzyć w naszym kraju detaliczny sklep Aliexpress.
"Komputer Świat" powołuje się na rozmowę z Li Zhang z Alibaba Group podczas berlińskich targów IFA 2016. Zdaniem pani Zhang, do końca przyszłego roku Alibaba ma mieć w Polsce swoje oficjalne przedstawicielstwo, tak jak w Niemczech czy Holandii.
AliExpress już teraz jest u nas popularny, Polacy chętnie robią u Chińczyków zakupy. Jak wynika z danych Megapanel PBI/Gemius, w marcu zeszłego roku serwis Aliexpress.com miał w Polsce ponad 2,4 mln użytkowników i ponad 11-proc. zasięg wśród internautów. Z kolei w raporcie GFK Polonia na temat e-handlu transgranicznego w Europie Środkowo-Wschodniej, ponad jedna trzecia respondentów wskazała Chiny jako najczęstsze miejsce zakupów.
Przychody Alibaby po pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 24,2 mld juanów (3,7 mld dolarów). To prawie miliard juanów więcej niż spodziewali się analitycy Thomson Reuters. W analogicznym okresie rok temu przychody wyniosły 17,4 mld juanów.