Dynamicznie rośnie popularność e-zakupów w zagranicznych serwisach. Korzysta z nich już 23 proc. polskich internautów. Najbardziej rośnie popularność chińskiego AliExpress, jednak dla Polaków najbardziej znaną marką e-handlu pozostaje Allegro.
Platformę AliExpress rozpoznaje już 30 procent internautów, którzy robią zakupy w sieci - wynika z raportu firmy Gemius. Jednak nie tylko chiński gigant zyskuje klientów nad Wisłą. Z raportu Gemiusa wynika, że z zagranicznych serwisów korzysta już w Polsce 23 proc. internautów. Dwa lata temu z takich e-sklepów korzystało zaledwie 10 proc. badanych. Z badania wynika też, że już co drugi polski internauta robi zakupy w sieci.
Jednak AliExpress i podobne serwisy przegrywają z firmami, które od lat działają w Polsce. Najbardziej rozpoznawalne pozostaje Allegro, potem plasują się serwisy OLX, Zalando i Ceneo. Na kolejnym miejscu jest właśnie AliExpress. Chiński serwis wyprzedza m.in. eBaya, Amazona czy serwis internetowy Empiku.
A co najchętniej kupuje w zagranicznych Polak w sieci? Z analiz Gemiusa wynika, że odzież, dodatki i akcesoria - na takie zakupy decyduje się 52 proc. internautów. Nieco mniej, bo 32 proc., kupuje perfumy i kosmetyki, a 28 proc. - książki, płyty oraz filmy.
* * Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl* *