Za pięć dni startuje platforma pożyczek bankowych, w którą Alior planuje zainwestować 30 mln zł. Bank ma nadzieję, że w 2020 roku jej sprzedaż będzie liczona w miliardach. Na platformie mają znaleźć się oferty wielu banków i firm pożyczkowych.
Alior Bank uruchomi za pięć dni cyfrową platformę pośrednictwa finansowego o nazwie Bancovo. Klienci uzyskają w trybie online dostęp do rzeczywistych ofert wielu banków i firm pożyczkowych.
W pierwszej kolejności znajdą się na niej pożyczki gotówkowe, a później również kredyty hipoteczne i ubezpieczenia. Alior Bank planuje zainwestować w projekt łącznie 30 mln zł. Od 2020 roku według planów ma on sprzedawać 2-3 mld zł kredytów rocznie.
Zobacz również: Strategia Cyfrowego Buntownika. Alior Bank stawia na rozwiązania mobilne i internetowe
"20 grudnia startuje faza Friends and Family skierowana do wybranych klientów, natomiast wdrożenie rynkowe platformy zaplanowano na przełom stycznia i lutego 2018 roku" - napisano w komunikacie.
W pierwszym kwartale na platformie dostępne będą oferty sześciu instytucji finansowych: InBank, Alior Bank, Wonga.com, Happi Pożyczki, TakTo Finanse i SuperGrosz. Kolejne integracje z bankami i firmami pożyczkowymi są już w toku. Plan zakłada podłączenie minimum trzech nowych podmiotów kwartalnie.
10 proc. rynku finansowego w e-commerce za trzy lata
Według badań firm consultingowych realizowanych na potrzeby projektu, tworzący się rynek pośrednictwa online w Polsce już w 2020 roku osiągnie około 10 proc. udziału w sprzedaży kredytów - podał Alior.
- Unikalność rozwiązania polega na tym, że jest to platforma w pełni transakcyjna i umożliwia nie tylko porównywanie ofert, ale też - w efekcie integracji z systemami transakcyjnymi partnerów spółki - otrzymanie pożyczki zaledwie w kilka minut. Startujemy z pożyczkami gotówkowymi, ale w przyszłości mamy zamiar sprzedawać także kredyty hipoteczne oraz ubezpieczenia - powiedział Michał Chyczewski, pełniący funkcję prezesa Alior Banku.
Platforma umożliwiać ma szybki dostęp do wyboru realnych ofert banków i firm pożyczkowych. Umowa zawierana jest przez internet.
- Chcemy, by klienci wnioskując o ofertę, skupili się na określeniu swoich potrzeb, dlatego samo podanie danych zostało ograniczone do niezbędnego minimum. Większość z nas nie pamięta na co dzień numeru swojego konta, danych zakładu pracy czy numeru dowodu osobistego. Dzięki zaawansowanym narzędziom dane te zostaną uzupełnione automatycznie - dodał Wojciech Rudzki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w New Commerce Services, spółki odpowiedzialnej za platformę Bancovo.
- Zdecydowaliśmy się na współpracę z Bancovo., ponieważ widzimy potencjał w tego typu modelu biznesowym, co potwierdzają przykłady z rynków zagranicznych. Dla instytucji finansowej takiej jak my to naturalny sposób dotarcia do potencjalnych klientów w Internecie" - stwierdził Marcin Borowiecki, prezes Wonga w Polsce.
W drugiej połowie 2018 r. oferta produktowa ma być wzbogacana nowymi rozwiązaniami, takimi jak kredyty hipoteczne, oferta dla przedsiębiorców, a także ubezpieczenia i produkty inwestycyjne. Bancovo. aspiruje do roli centrum finansów osobistych. Rozwiązanie jest skalowalne, posiada otwartą architekturę, co pozwala na szybką implementację platformy w innych krajach - podano w komunikacie.