Wiadomo tylko, że klienci Amazona przez kilka dni zamówili u internetowego giganta ponad 180 mln produktów. Królowały urządzenia z asystentem głosowym Alexa, czyli jednego z najbardziej promowanych przez Amazon systemów.
Były to przede wszystkim Echo Dot, czyli urządzenie kontroli głosowej do puszczania muzyki, wykonywania telefonów, kontrolę przedmiotów z półki internetu rzeczy oraz ustawiania alarmów. Za pomocą echo dot można kontrolować m.in. termostaty, zamki czy światła. Ponadto popularnością cieszył się także Fire TV Stick, czyli urządzenie do obsługi aplikacji w telewizji. Amazon chwali się, że urządzenie gwarantuje dostęp do ponad pół miliona filmów i odcinków seriali.
Szacunki firmy Adobe Analytics wskazują jednak, że w Święto Dziękczynienia Amazon odnotował sprzedaż w wysokości 3,7 mld dolarów. To o 28 proc. więcej, niż w ubiegłym roku. Natomiast w Black Friday Amazon wygenerował sprzedaż wartości ok. 6,2 mld dolarów. To prawie jedna czwarta więcej niż w ubiegłoroczny Czarny Piątek.
Kulminacja udanego weekendu Amazona to Cyber Monday, czyli poniedziałkowy, sieciowy odpowiednik Black Friday. Tego dnia sprzedaż mogła wynieść niemal 8 mld dolarów. I jest to kolejny duży wzrost Amazona. W ubiegłym roku obroty były aż o jedną piątą mniejsze.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl