Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Polski operator Starbucks i KFC zwiększył przychody 32 proc.

0
Podziel się:

Grupa AmRest z siedzibą we Wrocławiu, zarządzająca sieciami Starbucks, Pizza Hut, KFC i Burger King w krajach europejskich i azjatyckich odnotowała wstępne wyniki sprzedaży w czwartym kwartale 2016 r., na poziomie 1 213 mln zł. To oznacza wzrost o 32,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Gdyby podliczyć sprzedaż grupy bez uwzględnienia efektu kursów walutowych wzrost był 29,2-procentowy. Najczybciej rósł rynek rosyjski.

Polski operator Starbucks i KFC zwiększył przychody 32 proc.
(Marcin Rutkiewicz/REPORTER)

Grupa AmRest z siedzibą we Wrocławiu, zarządzająca sieciami Starbucks, Pizza Hut, KFC i Burger King w krajach europejskich i azjatyckich, odnotowała wstępne wyniki sprzedaży w czwartym kwartale 2016 r., na poziomie 1 213 mln zł. To oznacza wzrost o 32,2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Gdyby podliczyć sprzedaż grupy bez uwzględnienia efektu kursów walutowych, wzrost był 29,2-procentowy. Najszybciej rósł rynek rosyjski.

Na dynamikę sprzedaży grupy AmRest w czwartym kwartale 2016 roku pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Starbucks w Niemczech przejętej 23 maja 2016 roku. Niemieckie kawiarnie dodały do wyników sprzedaży wrocławskiego AmRestu 143 mln zł przychodów w czwartym kwartale 2016 r.

"Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks Niemcy, przychody grupy w czwartym kwartale 2016 wzrosły o 16,6 proc." - czytamy w komunikacie AmRestu.

Sprzedaż na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 628 mln zł, co stanowi wzrost o 14,6 proc. rok do roku (bez efektu kursów walut +13,3 proc.).

Największa dynamikę miały przychody w Rosji. Wyniosły 135 mln zł i były o 33,5 proc. wyższe niż przed rokiem (+22,1 proc. bez efektu kursowego).

Sprzedaż w Europie Zachodniej kształtowała się na poziomie 379 mln zł i była o 83,8 proc. wyższa niż przed rokiem (+78,9 proc. bez efektu kursowego).

AmRest odnotowuje, że w ramach krajów Europy Zachodniej przychody rynku hiszpańskiego wyniosły 228 mln zł i były o 15,4 proc. wyższe niż przed rokiem.

Przychody na rynku chińskim osiągnęły poziom 60 mln zł i były o 14,3 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku (wzrost o 17,1 proc. w walutach lokalnych).

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)