Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Budowa dróg w Polsce. Nowy priorytet ministra Adamczyka

11
Podziel się:

Polska dogaduje się z Czechami w sprawie budowy dróg. - Budowa S3 po stronie polskiej i D11 po stronie czeskiej to zadania priorytetowe obu rządów - powiedział w poniedziałek w Jaworze (Dolnośląskie) minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Budowa dróg w Polsce. Nowy priorytet ministra Adamczyka
(Jan GRACZYNSKI)

Polska dogaduje się z Czechami w sprawie budowy dróg. - Budowa S3 po stronie polskiej i D11 po stronie czeskiej to zadania priorytetowe obu rządów - powiedział w poniedziałek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Adamczyk spotkał się w poniedziałek w Dworze Królowej nad Łabą z ministrem transportu Czech Danem Toką. Podczas spotkania ministrowie podpisali oświadczenie ws. dalszego wzmacniania potencjału infrastruktury transportowej na pograniczu obu państw.

Minister przypomniał, że droga ekspresowa S3 będzie gotowa do granicy z Czechami do 2023 r. - Budowa czeskiej D11, która połączy się z naszą S3 rozpocznie się w 2017 r. i powinna zakończyć się w 2024 lub 2025 r. - powiedział.

Adamczyk dodał, że droga S3, poprzez czeską autostradę D11, włączy się w sieć transportową Republiki Czeskiej i w efekcie dalej na południe Europy. - Co ważne, każde otwarcie fragmentu drogi S3 to zwiększenie obrotów w portach w Szczecinie i Świnoujściu, a zatem otwarcie całej S3 i czeskiej D11 oznacza rozwój tych portów, wzrost ich konkurencyjności i otwarcie ich na południe Europy - mówił.

Zobacz także: Nowe drogi w Polsce. 397 km bez autostrad

Dodał, że budowa tych dróg to również otwarcie Czech na dostęp do Bałtyku. - W sposób bezpieczny i szybki będzie można przewozić towary. To również ożywi regiony, przez które przebiega droga S3, w tym Jawor, w którym dziś jesteśmy - mówił minister.

Elżbieta Witek, szefowa gabinetu premier podkreśliła, że trasa S3 będzie pierwszą w całości wykonaną drogą ekspresową, łączącą północ z południem kraju. - Dla mnie jako mieszkanki Jawora to szczególne ważne. PiS stawia na rozwój gospodarczy, a jednym z jego elementów jest infrastruktura drogowa. Chcemy, by z każdym rokiem rosła ilość pieniędzy przekazywanych na drogi lokalne, bo to zwiększa bezpieczeństwo i przyciąga inwestorów. Tak jak w Jaworze, wokół którego są tereny inwestycyjnej i gdzie zainwestował Mercedes - mówiła Witek.

Dodała, że samorządy same nie radzą sobie z budową i remontem dróg lokalnych. - W Jaworze cztery drogi są remontowane z pieniędzy rządowych - mówiła Witek.

Budowa 31 kilometrów trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce będzie kosztować 3,2 mld zł. Na tym odcinku powstaną 62 obiekty inżynieryjne - m.in. mosty, wiadukty i przejścia dla zwierząt. Planowane są trzy węzły drogowe oraz dwa tunele o długości ok. 2300 m i ok. 320 m.

Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3, łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny w 2018 r.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

Za trzy miesiące do realizacji ma zostać przekazany ostatni odcinek S3 na północy kraju. Chodzi o 35-kilometrowy fragment łączący Troszyn ze Świnoujściem.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
zen
7 lat temu
A ta Izabela Trzaska z choinki się urwała ? Do artykułu o drogach daje zdjęcie z remontu zelekryfikowanej linii kolejowej ?
transporter
7 lat temu
A dlaczego nie buduje się autostrady albo drogi ekspresowej z A4, z węzła w pobliżu Krapkowic do przejścia z Czechami w Chałupkach? To jest najkrótsza droga do Zagłębia Ostrawsko-Karwińskiego i droga na Morawy, które są tak samo mocno uprzemysłowione. Tylko ta droga zwiększy realnie ilość przeładunków w Szczecinie i Świnoujściu, gdyż połączy te porty z najbardziej uprzemysłowionymi regionami Czech, które są zainteresowane eksportem przez polskie porty. Poza tym ta droga byłaby również najszybszym połączeniem Dolnego Śląska, Wielkopolski i Pomorza Zachodniego z Austrią i dalej z południową Europą.
Karkonoszanin
7 lat temu
No i pięknie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
dodo
7 lat temu
Żeby w Wrocławia do Pragi trzeba było jechać przez Niemcy albo przez Katowice?
transporter
7 lat temu
A dlaczego nie buduje się autostrady albo drogi ekspresowej z A4, z węzła w pobliżu Krapkowic do przejścia z Czechami w Chałupkach? To jest najkrótsza droga do Zagłębia Ostrawsko-Karwińskiego i droga na Morawy, które są tak samo mocno uprzemysłowione. Tylko ta droga zwiększy realnie ilość przeładunków w Szczecinie i Świnoujściu, gdyż połączy te porty z najbardziej uprzemysłowionymi regionami Czech, które są zainteresowane eksportem przez polskie porty. Poza tym ta droga byłaby również najszybszym połączeniem Dolnego Śląska, Wielkopolski i Pomorza Zachodniego z Austrią i dalej z południową Europą.
aqa
7 lat temu
Wszyscy piszecie jak to za Pis wam źle i obłuda, a policzliscie ile wam w kieszeni zostaje ? od wyborów? bo ja mam pracę dostałam podwyżkę i jeszcze miesiąc w miesiąc odkladam conieco. A może by wziąć się do pracy a nie uragac i narzekać co ?
zen
7 lat temu
A ta Izabela Trzaska z choinki się urwała ? Do artykułu o drogach daje zdjęcie z remontu zelekryfikowanej linii kolejowej ?
AntyPOda
7 lat temu
Jakoś nie wierzę w dogadanie się z Czechami. Czesi to jeden z największych wrogów Polski. Komuna wmówiła nam, że jest inaczej...