Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Andrzej Bittel nowym wiceministrem ds. kolei

46
Podziel się:

Andrzej Bittel, dotychczasowy naczelnik Wydziału Infrastruktury i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie i były burmistrz warszawskiego Wawra został wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za sprawy kolejowe.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i Andzrej Bittel, nowy wiceminister infrastruktury
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i Andzrej Bittel, nowy wiceminister infrastruktury (mat. ministerstwa Infrastruktury)

Andrzej Bittel, dotychczasowy naczelnik Wydziału Infrastruktury i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie i były burmistrz Wawra został wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za sprawy kolejowe. Będzie nadzorował program inwestycyjny wart dziesiątki miliardów złotych.

Inwestycje kolejowe, strategia rozwoju kolei, wspólny bilet - tak minister infrastruktury Andrzej Adamczyk definiuje cele, które stoją przed jego nowym zastępcą. - Andrzej Bittel zna procesy inwestycyjne w dziedzinie infrastruktury. Jestem przekonany, że przy jego współudziale uda nam się zrealizować wszystkie zaplanowane zadania - powiedział Adamczyk wręczając nominację.

Rzeczywiście, z oficjalnego życiorysu przygotowanego przez ministerstwo infrastruktury wynika, że nowy wiceminister ds. kolei miał do czynienia z inwestycjami infrastrukturalnymi. Jednak nie w takiej skali, jak będzie to czynił obecnie. Z notki biograficznej wynika, że najwyższym stanowiskiem, jakie do tej pory zajmował Bittel, jest fotel burmistrza warszawskiej dzielnicy Wawer. Był też zastępcą burmistrzów dwóch innych warszawskich dzielnic: Ursynowa i Targówka. "W tym okresie nadzorował pracę wydziałów infrastruktury, inwestycji, zasobów lokalowych i zamówień publicznych" - podkreśla w notce biograficznej ministerstwo infrastruktury.

Bittel był również doradcą starosty pruszkowskiego ds. procesów inwestycyjnych. Od 2015 r. naczelnik Wydziału Infrastruktury i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie. W latach 2007-2010 pracował w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym. Jego nazwisko pojawiało się także w kontekście obsadzenia stanowiska wojewody mazowieckiego, wojewodą jednak nie został.

Eksperci nie kryją zaskoczenia nominacją, choć są na razie ostrożni w ocenach. - Z punktu widzenia ministerstwa ważny jest nadzór nad inwestycjami, a nowy wiceminister już inwestycje infrastrukturalne nadzorował. Oczywiście w innej skali, niż to będzie robił teraz. Jestem daleki od oceniania na samym początku - mówi money.pl ekspert rynku transportowego Adrian Furgalski.

Jak zauważa, pierwsze opinie, jakie dochodzą do niego od kolejarzy są raczej pozytywne, że nowy wiceminister jest człowiekiem, który potrafi słuchać i chce rozmawiać. - To spora odmiana, ponieważ jego poprzednik, wiceminister Piotr Stomma był skonfliktowany ze wszystkimi spółkami PKP i ta współpraca na linii ministerstwo - kolejarze nie układała się dobrze - wyjaśnia ekspert.

Jego zdaniem najważniejsza jest "dobra chemia" między Bittelem i jego szefem, ministrem Adamczykiem. Wtedy współpraca będzie układać się dobrze.

Prezes Fundacji ProKolej i ekspert rynku kolejowego Jakub Majewski również jest zaskoczony nominacją. - Myślę, że trzeba dać nowemu wiceministrowi szansę, by mógł się wykazać. Ale tego czasu nie ma szczególnie dużo, bo sytuacja na kolei - szczególnie w obszarze inwestycji - jest bardzo napięta. Dlatego oczekiwałbym szybkiej prezentacji programu, jak zamierza przyspieszyć ich realizację - mówi.

Jak dodaje, polska kolej ma do wykorzystania 66 mld zł do 2023 r. - To gigantyczne pieniądze. Znacznie większe, niż te, z którymi wiceminister mógł mieć do czynienia do tej pory - mówi ekspert.

Już teraz - jak wynika ze wstępnych szacunków - zagrożona może być połowa tych pieniędzy. Uratowanie tych środków i dopilnowanie, by wszystkie zaplanowane inwestycje były gotowe na czas, prawdopodobnie okaże się trudniejsze od wprowadzenia wspólnego biletu czy napisania kolejnej strategii dla kolei.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
WYRÓŻNIONE
iwona
8 lat temu
Prze.....lą te pieniądze z Unii jak nic te pisowskie fachury.Szkoda forsy która nam się należy.Tusk wynegocjował tyle kasy .Mordy pruli wtedy że za mało, a z tym nie mogą sobie poradzić.Będą 2 pociągi jak 2 km autostrady oddanej w latach 2005-2007 .Może by tak przeprosić Platformę i zatrudnić od nich ludzi z powrotem to się da coś uratować ?
edek 45
8 lat temu
czyli KOLENY FACHOWIEC OD SIEDMIU BOLEŚCI
emeryt724
8 lat temu
Cha, cha, chaaaaa.........., i jeszcze raz cha.Dostaliście 500 to mordy w kubły.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (46)
Dir
8 lat temu
A Tusk mył okna i co on robił w rządzie ?! Reprezentował poziom swoich wyborców
kpiarz
8 lat temu
"To gigantyczne pieniądze. Znacznie większe, niż te, z którymi wiceminister mógł mieć do czynienia do tej pory - mówi ekspert."??? A z jakimi pieniędzmi miał do tej pory ... "ekspert"? Pewnie z pensją i honorarium za te bzdety które plecie.
daniel
8 lat temu
I tu zaskoczę komentatorów - na Targówku zrobił porządek z inwestycjami. A na marginesie nie lubię PISu
dddddddddddd
8 lat temu
Panie Ministrze mam nadzieję że nie pozwoli Pan aby fachowców wyrzucali z kolei bo są oszczędni i posiadają majątek bo swoją mądrością zaradnością dorobili się lepszego samochodu itp Listę zasług tych ludzi dla kolei jest długa to dzięki zaradności prywatnym znajomościom wiele projektów zostało uratowane, Jednak prezes bankomat moim zdaniem był lepszy on skupiał się na efektach a nie na zmianach personalnych. Co to za PREZES jak wszyscy się go boją. Boją się go nawet jego przyjaciele. To ta zmiana polega na strachu ludzi? Na usuwaniu fachowców bo mogą być konkurencyjni?
Lewajko
8 lat temu
Na kolei "Dobra zmiana" ! Ucieszy doświadczonych kolejarzy .
...
Następna strona