W "Pulsie Biznesu" czytamy, że polski producent audiobooków staje przed życiową szansą na zdobycie chińskiego rynku. Orężem ma być historyczna superprodukcja, "Krzyżacy".
Polski wydawca przygotowuje ją na zlecenie Instytutu Książki. Słuchowisko ma promować Polskę na targach książki w Pekinie. Wzięło w nim udział 40 chińskich aktorów, ma własną ścieżkę dźwiękową i efekty specjalne. "Krzyżacy" mają być też sprzedawani w chińskich sklepach internetowych. Według polskiego producenta, Chiny to ogromny rynek, gdzie brak audiobooków dobrej jakości. Firma chce także inwestować w innych krajach nieanglojęzycznych.
Ekspert Antoni Roszczuk, z którym rozmawia "Puls Biznesu" przekonuje, że wejście na chiński rynek może być trudne. Przede wszystkim ze względu na to, że Chińczycy nie pomagają zagranicznym firmom. Polska nie ma tam też żadnej marki. Wydawców audiobooków czeka także spotkanie z cenzorami.