Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Automatyczne samochody. Jest porozumienie polsko-litewskie

6
Podziel się:

Przedstawiciele rządów Litwy i Polski podpisali list intencyjny dotyczący wspierania rozwoju automatycznych samochodów. Oba kraje mają promować zrównoważoną mobilność, innowacje i działać celem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Automatyczny van Volkswagena, w całości na napęd elektryczny
Automatyczny van Volkswagena, w całości na napęd elektryczny (Gerard/REPORTER)

Przedstawiciele rządów Litwy i Polski podpisali list intencyjny dotyczący wspierania rozwoju automatycznych samochodów. Oba kraje mają promować zrównoważoną mobilność, innowacje i działać celem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

"Sygnatariusze wyrażają w nim wolę współpracy w zakresie zaawansowanych technologii łączności elektronicznej dla potrzeb automatycznych samochodów, w tym stworzenia sieci 5G na odcinku Via Baltica Warszawa - Kowno oraz dalej, do Wilna w celu zapewnienia ich interoperacyjności. Przedstawiciele rządów Polski i Litwy zgodzili się w nim również współpracować z innymi państwami w tym zakresie" - czytamy w komunikacie.

Podpisane porozumienie jest zgodne z duchem listu intencyjnego podpisanego w Rzymie 23 marca 2017 r. przez 27 państw UE oraz Norwegię i Szwajcarię.

Zobacz także: Przyszłość leasingu samochodowego

Ministerstwo Cyfryzacji przypomniało przy okazji, że w 2014 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Administracja Dróg Litwy wraz z partnerami na Łotwie i w Estonii uzgodniły, że Via Baltica stanie się "pilotażową drogą dla wdrażania nowych rozwiązań w zakresie inteligentnych systemów transportowych. Via Baltica posłużyłaby jako środek współpracy, wymiany informacji, wiedzy i najlepszych praktyk, które mogłyby następnie zostać wdrożone w sieci drogowe zaangażowanych krajów bałtyckich."

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
obywatel
6 lat temu
Ja wolałbym żeby w Polsce powstało polskie auto i było produkowane w fabrykach w milionach jak np.Czesi mają Śkode a my tylko związki zawodowe.
Romeo
6 lat temu
Dwie potęgi samochodowe chcą zrobić coś o czym nie mają zielonego pojęcia. Milion elektryków rocznie, teraz samochody bez szofera. Ile taki bredni zaserwuje nam ten z tym krzywym okiem?
Nick
6 lat temu
Zajmują się sprawami mało istotnymi. Aby dojechać z Warszawy w góry trzeba poświęcić pół dnia. Może rozwiązali by ta kwestie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Adams
6 lat temu
Z tego porozmienia wynika, ze oba te kraje nie beda mieszac sie i przeszkadzac koncernom europejskim w pracach nad autonomicznym transprtem. Chodzi o koncerny mniemieckie i francuskie. I ok.
klex
6 lat temu
chyba redaktorzynie chodziło o autonomiczne samochody a nie o autormatyczne. Zresztą nie ma to znaczenie bo i tak żadne nie powstaną.
Nick
6 lat temu
Zajmują się sprawami mało istotnymi. Aby dojechać z Warszawy w góry trzeba poświęcić pół dnia. Może rozwiązali by ta kwestie.
Realna gospod...
6 lat temu
Japonia kontra Polska – Bridgestone Hurricane czy WSK 175 Sport? Aleksander Nowak Aleksander Nowak Marzec 6, 2013, w Felietony, kraj Samurai vs Słowianin, kto wygrywa ten pojedynek? ... Trochę to drańskie zestawienie, ale pokazuje jakie Polak ma pojęcie o kunszcie produkcji przemysłowej... Fryderyk Wilhelm Bluemke (pisownia alternatywna: Blümke); ur. 1903[1], zm. 19 grudnia 1962) – polski inżynier, absolwent Politechniki Gdańskiej, konstruktor silników spalinowych. google
Romeo
6 lat temu
Dwie potęgi samochodowe chcą zrobić coś o czym nie mają zielonego pojęcia. Milion elektryków rocznie, teraz samochody bez szofera. Ile taki bredni zaserwuje nam ten z tym krzywym okiem?