Wygląda na to, że problemy Autosanu dobiegają końca. O skandalu związanym z przetargiem na autobusy pisaliśmy na money.pl.Prezes PGZ Błażej Wojnicz sugerował wtedy, że w Autosanie mogło dojść doi działania przestępczego. href="https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/autosan-przetarg-spoznienie,11,0,2358283.html">
Dziwne kulisy przetargu na autobusy
Firma przegrała wcześniej przetarg dla wojska, bo spóźniła się z dostarczeniem dokumentów o 20 minut. Odpowiedzialność zrzucono na jednego pracownika. - Dokumenty przetargowe są przygotowywane przez szereg osób. Natomiast złożeniem ich zajął się główny dyrektor handlowy mieszkający na co dzień w Warszawie. Człowiek z olbrzymim doświadczenie. Nic nie wskazywało na to, że niczym terrorysta, wysadzi tak ważny przetarg dla spółki - powiedział prezes Autosanu Michał Stachura w rozmowie ztvkrosno.pl.
- Mało tego, kilkanaście minut po 8.00, w ostatni dzień składania ofert, dzwoniąc do niego w celu potwierdzenia, że oferta została złożona prawidłowo, otrzymałem zapewnienie że wszystko jest w porządku, a nie było! Jako zarząd spółki zgodnie z zapisami ustawy PZP nie miałem jakiejkolwiek możliwości odwołania się od decyzji Zamawiającego - tłumaczył Michał Stachura.
A jednak wygrali
16 listopada 2.Regionalna Baza Logistyczna zamieściła na swojej stronie internetowej ostateczne wyniki przetargu.
"Najkorzystniejszą ofertę złożył Wykonawca Autosan (...), oferując realizację zamówienia w następującej cenie, okresie gwarancji i parametrach technicznych przedmiotu zamówienia: netto: 18 172 000,00 zł, brutto: 22 351 560,00 zł, okres dodatkowej gwarancji: 24 miesiące" - czytamy na stronie Drugiej Regionalnej Bazy Logistycznej.
Zwycięskie autobusy spełniają następujące kryteria:
- zużycie energii (ZE) = 4,824 [MJ/km]
- emisja dwutlenku węgla (ECO2) = 348,400 [g/km]
- emisja zanieczyszczeń: tlenków azotu, cząstek stałych, węglowodorów (EZ) = 464,2 [mg/kWh]
- moc silnika (Psil) = 226 kW.