Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Autostrada coraz bliżej polskich granic. Skorzystają południowe i zachodnie województwa

92
Podziel się:

15 maja zainaugurowano budowę przebiegającej przez Republikę Czeską autostrady Smiřice – Jaroměř. To część szlaku prowadzącego z Pragi do granicy z Polską.

Korytarz  drogowy S3-D11 stanowi najkrótsze połączenie województw południowo-zachodniej Polski ze Skandynawią
Korytarz drogowy S3-D11 stanowi najkrótsze połączenie województw południowo-zachodniej Polski ze Skandynawią (PIOTR KAMIONKA/REPORTER)

15 maja zainaugurowano budowę przebiegającej przez Republikę Czeską autostrady Smiřice – Jaroměř. To część szlaku prowadzącego z Pragi do granicy z Polską.

W inauguracji uczestniczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który przyjechał na zaproszenie ministra transportu Republiki Czeskiej Dana Toka. Autostrada D11 Smiřice – Jaroměř to część szlaku prowadzącego z Pragi do granicy z Polską w Lubawce, gdzie połączy się z drogą ekspresową S3.

- Dzisiejsza uroczystość jest kolejnym potwierdzeniem doskonałej współpracy Polski i Czech w dziedzinie infrastruktury i transportu. Bardzo się cieszę, że nasi czescy partnerzy konsekwentnie realizują budowę autostrady D11. Chcę zapewnić, że po naszej stronie istnieje równie wielka determinacja do ukończenia drogi ekspresowej S3 aż do polsko-czeskiej granicy w Lubawce - podkreślił minister Adamczyk.

Zobacz też: * *Ukraińcy nie chcą pracować za najniższą krajową

Droga o kluczowym znaczeniu

W Republice Czeskiej w ciągu autostrady D11 na realizację oczekują jeszcze odcinki położone najbliżej granicy. W Polsce wszystkie odcinki drogi S3 na północ od Bolkowa są już w budowie lub oddane do ruchu, a transgraniczny odcinek Bolków - Lubawka jest na etapie postępowania przetargowego.

Korytarz drogowy S3-D11 ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ekonomicznego południowo-zachodniej Polski i północnych Czech. Stanowi najkrótsze połączenie tych regionów z zespołem portów Szczecin - Świnoujście i dalej ze Skandynawią. Będzie też kolejnym szlakiem łączącym rejon Adriatyku z północą Europy.

Przy okazji rozpoczęcia budowy autostrady D11 ministrowie Andrzej Adamczyk i Dan T'ok rozmawiali na temat dalszej współpracy przy realizacji inwestycji infrastrukturalnych, współpracy Grupy Wyszehradzkiej w kwestii Pakietu Mobilności oraz działalności Grupy PKP Cargo w Republice Czeskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(92)
WYRÓŻNIONE
Bolo
7 lat temu
Może jakaś mapka?
Juro
7 lat temu
A nie trza było mapy jakiś dodać do tych wypocin ?
myślenie nie ...
7 lat temu
Powinny być same ekspresówki w Polsce, bo po pierwsze są "bezpłatne". Po drugie podobno wybudowanie autostrady jest 2 razy droższe niż ekspresówki, więc zamiast 500 km autostrady można wybudować 1000km drogi ekspresowej. Po trzecie te Polskie "autostrady" są z reguły 2 pasmowe więc po co przepłacać
NAJNOWSZE KOMENTARZE (92)
Bogdan
7 lat temu
Smirice Jaromer to ok 10 km! To ci ale wyczyn i historyczne wydarzenie. Jeszcze 50 lat i dojedziemy do Pragi autostradą
kolczyk
7 lat temu
najpierw zrozumcie roznice miedzy autostrada a droga krajowa np.
Borowy
7 lat temu
W Czechach do granicy z Polską autostrada, a dalej na północ ? Dwupasmowa polna droga z zakazem wjazdu do lasu ?
olejito
7 lat temu
teka sama pan Gierek jechal z Warszawy do Katowic bylem widzialem a moja sasiadka darla morde tata,tata,tata niech zyje.Byla jego rowiesnica ja spac nie moglem ,myslalem nad tym jak rowiesnik moze byc tata.Do Tadka z Torunia stare babki tez mowia ojciec Tadzik
pamiętający
7 lat temu
Pamiętam jak wczesną wiosną 2006 Kaczyński otwierał 150 kilometrów autostrady wybudowanej za SLD jeszcze jesienią 2005 przez firmę Kulczyka. Popisał sie przy tym niebywałym kłamstwem i bezczelnością. Stwierdził że te 150 km autostrady to zasługa PISu zaś to że w 2007 roku będzie wybudowanych 8 kilometrów autostrad to wina poprzedniego rządu SLD.
...
Następna strona