Przez awarię serwerów home.pl problem z dostępem do usług mogą mieć użytkownicy aplikacji SkyCash. Nie działają również skrzynki mailowe tego dostawcy usług internetowych. Problem z zakupami biletów komunikacji miejskiej może występować w wielu polskich miastach.
Firma nie ukrywa swoich problemów i otwarcie informuje o nich na swoim profilu na Facebooku.
”Szanowni klienci, od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony” - czytamy w komunikacie.
O problemach z pocztą na platformę dziejesie.wp.pl napisał również nasza czytelniczka Marta. Według jej relacji od rana nie dział poczta w jej firmie. Piszący te słowa również korzysta z usług tego operatora poczty elektronicznej. Jak przed chwilą sprawdzałem, też nie mogę zalogować się do swojej skrzynki.
Problem dotyczy również ważnego klienta home.pl. Firma SkyCash, dzięki której tysiące Polaków kupuje bilety na pociąg czy autobusy komunikacji miejskiej też jest w kłopocie. Nie można zalogować się do ich aplikacji mobilnej, a strona internetowa również nie działa.
Firma o awarii również informuje na swoim profilu na Facebooku.
„Jak wiele osób zauważyło, dzisiaj od samego rana występują trudności z dostępem do SkyCash. Przyczyną jest awaria infrastruktury home.pl, dostawcy niektórych naszych rozwiązań informatycznych. W podobnej sytuacji jest dziś wiele firm internetowych” - czytamy w komunikacie.
Pytaliśmy w PKP Intercity co awaria może oznaczać dla pasażerów. Jak ta firma w tej wyjątkowej sytuacji potraktuje tych, którzy przecież nie ze swojej winy nie kupili dziś biletu?
- Też mamy z tym problem. Wiemy również, że podmioty, z którymi współpracujemy również mają ograniczony dostęp do internetu - usłyszałem w słuchawce w biurze prasowym przewoźnika. Firma ma nas jak najszybciej poinformować o swojej decyzji ws. dzisiejszych "awaryjnych gapowiczów".
Awaria dotknęła również Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
- Nie działa strona www.zdtim.szczecin.pl oraz mobilna karta miejska - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM na łamach gs24.pl. Pokazuje to duże i powszechne moga być konsekwencje awarii.
Wszystko dlatego, że SkyCash już od 2010 roku rozwija autorski system płatności za bilety miejskie, opłaty parkingowe i przejazdy koleją. Według ostatnio opublikowanych przez firmę danych, z rozwiązań SkyCash korzysta 2 miliony użytkowników.
Partnerami spółki są m.in. Visa, MasterCard, Raiffaisen Polbank, PKP IC, PolRegio, LOT.
SkyCash, jako pierwszy w aplikacji pozwolił na przelewy na numer telefonu, do których wkrótce dołączyły m.in. bilety komunikacji miejskiej, wypłaty gotówki z bankomatów, doładowania operatorów telefonii komórkowej. Firma sprzedaje też bilety wszystkich przewoźników kolejowych w naszym kraju.
Z kolei home.pl istnieje od 1997 roku i jest największym dostawcą usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w rejestracji domen internetowych, hostingu serwisów www, utrzymaniu kont poczty elektronicznej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl