- Niedogodności w korzystaniu z naszych usług związane były z atakiem DDoS na naszą firmę - poinformowała home.pl w specjalnym komunikacie, który jednak zniknął już z sieci. W wyniku awarii od rana nie działała aplikacja SkyCash i wiele dużych serwisów internetowych.
Tuż przed 11 w poniedziałek poinformował home.pl, był to efekt ataku hakerskiego. Jednak, jak zapewnia firma, „żadne z usług ani danych nie są w jakikolwiek zagrożone, a sam atak dotyczył blokowania infrastruktury sieciowej w następstwie czego serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne” - napisano w komunikacie, który zniknął z profilu po kilkudziesięciu minutach.
fot. print screen/Facebook home.pl
Wynika z nich, że atak został przeprowadzony w dwóch etapach. Specjaliści home.pl pierwszy wykryli po 22:40 w niedzielę. Wtedy pojawiły się pierwsze problemy z dostępnością do usług.
„W wyniku prac administracyjnych atak został powstrzymany. W godzinach porannych nastąpił drugi atak, którego siła była największa w historii firmy. Skutkiem ataku była blokada ruchu sieciowego do usług takich jak domeny, hosting stron, poczta e-mail” przekonuje firma.
Home.pl zapewnia, że pracuje nad przywróceniem dostępu do wszystkich usług i zapewnia, że opisana sytuacja nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl