Coraz chętniej zmieniamy bank i numer konta. Zaskakujące jest również to, że w tej konkurencji, wygrywa tylko jeden bank – wynika z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej
W 2016 roku wniosek o przeniesienie konta między bankami - za pośrednictwem KIR, złożyło ponad 40 tysięcy osób. O 11 procent więcej niż rok wcześniej.
Klienci polubili Ognivo
Skąd ten wzrost? Być może zawdzięczamy to usłudze Ognivo. Za jej pośrednictwem przenoszenie rachunku w banku korzystającym z tej usługi jest naprawdę proste i szybkie. Wystarczy złożyć dyspozycję zamknięcia konta i przeniesienia danych do nowego banku. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga już udziału klienta. Usługa jest rekomendowana przez Związek Banków Polskich.
Jaki bank był najchętniej wybierany przez klientów? Od 2015 roku pozostaje nim Credit Agricole. Ponad 60 proc. wniosków, złożonych w Ognivie w 2016 r., dotyczyło przeniesienia rachunku do Credit Agricole.
- Tak dobre wyniki zawdzięczamy nie tylko szerokiej i atrakcyjnej ofercie, ale przede wszystkim odpowiedniemu podejściu do klienta. Nie patrzymy na niego przez pryzmat jednorazowej sprzedaży konkretnego produktu finansowego czy ubezpieczeniowego. Budujemy długoterminowe relacje i towarzyszymy klientowi na różnych etapach jego życia. – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole. - Kluczem do sukcesu są również profesjonalni, ale i bardzo przyjaźni, zaangażowani doradcy, dzięki nim klienci czują się wyjątkowo.
Przeniesienie jest rzeczywiście komfortowe. Bank zajmuje się wszystkim - ustanowieniem zleceń stałych, poinformowaniem pracodawcy, ZUS czy urzędu skarbowego o nowym numerze rachunku, łącznie z wypowiedzeniem umowy w dotychczasowym banku.
Poza zmianą rachunku, bank zachęca również do przeniesienia do niego kredytów lub pojedynczych limitów kredytowych, łącznie z kartą kredytową czy kredytem w koncie. Tutaj rola klienta ograniczona jest również do minimum. Przedstawia on doradcy dokumenty potwierdzające parametry tego zobowiązania (m.in. wysokość oprocentowania) w innym banku lub SKOK. Bank, po przyznaniu kredytu, po prostu spłaca to zadłużenie. Jedynie w przypadku przenoszenia karty kredytowej czy kredytu w koncie, to klient wypowiada umowę w dotychczasowym banku.
Polecenie działa naprawdę dobrze
Sukces Credit Agricole może wiązać się również z tym, że spośród 16-tu największych banków w Polsce, to właśnie klienci Credit Agricole najchętniej polecają swój bank – tak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska. Credit Agricole wyprzedza w tej konkurencji ING Bank Śląski oraz BPS.
- Rekomendacje mają ogromną siłę. Potwierdzają pozytywne doświadczenia naszych klientów i to, że jesteśmy nie tylko rzetelnym i profesjonalnym, ale po prostu przyjaznym i fajnym bankiem, który przede wszystkim stawia na relacje. - mówi Marcin Jagodziński, dyrektor departamentu Marketingu Operacyjnego i Relacyjnego w banku Credit Agricole, który na co dzień odpowiada m.in. za działania zwiększające satysfakcję klientów.