Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Monika Rosmanowska
Monika Rosmanowska
|

Bank, który połączył biznes ze sportem. Kto okazał się zwycięzcą?

4
Podziel się:

Gwiazdy tenisa. Ich sukcesom na korcie kibicują miliony Polaków. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie sportowy sponsoring.

Agnieszka Radwańska
Agnieszka Radwańska (Associated Press/East News)

Monika Rosmanowska: Biznes coraz częściej angażuje się w sponsoring sportowy. Pytanie tylko, po co?

*Agnieszka Wilczyńska, * *dyrektor departamentu Strategii Marki w BGŻ BNP Paribas: *

Najlepiej będzie, jeśli posłużę się przykładem grupy BNP Paribas. Jej związek z tenisem trwa już ponad czterdzieści lat. I niewiele jest na świecie przykładów tak długotrwałych relacji marki z dyscypliną sportu. Trudno tu nawet mówić o sponsoringu. To coś więcej, to trwały element budujący wizerunek BNP Paribas na całym świecie. To także prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki. Dzięki tej pasji polscy fani tenisa mogą oglądać na żywo najlepsze rakiety: Agnieszkę Radwańską, Michała Przysiężnego czy Łukasza Kubota, pierwszego Polaka, który po Wojciechu Fibaku przekroczył magiczną pięćdziesiątkę w rankingu tenisistów ATP.

Tenis uosabia też wiele wartości, z którymi Bank BGŻ BNP Paribas się utożsamia. Jasne zasady, fair play, rozwój, ambicja, to tylko niektóre z nich.

Czy bank, wspierając sport, liczy na konkretne korzyści sprzedażowe?

Realizując akcje sponsoringowe, nie zakładamy bezpośrednich korzyści sprzedażowych.

Choćby nasz projekt "Dzieciaki do Rakiet" to prospołeczna akcja, promująca tenis wśród najmłodszych. Wierzymy, że letnie eventy tenisowe w największych miastach Polski i wprowadzenie elementów tenisa na lekcje wychowania fizycznego pozwolą zwiększyć dostęp do tej dyscypliny sportu. W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ponad 2000 dzieciaków. Jej ambasadorem jest m.in. Mariusz Fyrstenberg, który zaczął grać w wieku siedmiu lat, a następnie zdobywał punkty na najwspanialszych kortach na świecie i reprezentował Polskę podczas Igrzysk Olimpijskich.

Oczywiście, dobry wizerunek i rozpoznawalność przekładają się na wybór marki przez konsumentów. Sponsoring wpływa na obie te składowe, a więc pośrednio także na wzrost sprzedaży.

Dlaczego jednak BNP Paribas skupiła się na tenisie?

To sport elegancki, oparty na idei fair play, a zarazem uniwersalny, bo gra się w niego na całym świecie i wszędzie na tych samych, jasnych i przejrzystych zasadach. Tenis wciąż kojarzony jest ze "sportem dla dżentelmenów".

Sponsoring takiej dyscypliny doskonale wpisuje się więc w strategię budowania wizerunku BNP Paribas, jako banku dla ambitnych klientów, dbających o rozwój własny, swojej rodziny i kapitału.

Tenis jest więc dziś częścią naszego DNA, choć – jak często to bywa – wszystko zaczęło się przypadkiem.

W 1973 roku Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości Turnieju Rolanda Garrosa. Z propozycją sfinansowania tego przedsięwzięcia zwróciła się właśnie do BNP Paribas. Od tamtej pory grupa sukcesywnie wspiera rozwój tej dyscypliny nie tylko we Francji. Angażujemy się w najbardziej prestiżowe turnieje zawodowe, rozgrywki juniorów i dzieci, wspieramy również kluby tenisowe oraz turnieje na wózkach na całym świecie. W Polsce drugi rok z rzędu organizujemy wspomnianą już akcję "Dzieciaki do Rakiet".

Czy BGŻ BNP Paribas promuje aktywność sportową także wśród swoich pracowników?

Oczywiście! "We Are Tennis Cup" to międzynarodowy turniej tenisowy dla pracowników Grupy BNP Paribas. To święto tenisa dla wszystkich pracowników banku, którzy mają ochotę wspólnie spędzić czas na korcie i wziąć udział w międzynarodowej akcji. Zaproszenie otrzymują wszyscy, niezależnie od poziomu zaawansowania.

Partnerem artykułu jest bank BGŻ BNP Paribas organizator akcji Dzieciaki do Rakiet

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
zet2
7 lat temu
Powinniśmy wszyscy pamiętać, że żaden bank nie jest organizacją charytatywną............
Michal
7 lat temu
[QUOTE] Tenis uosabia też wiele wartości, z którymi Bank BGŻ BNP Paribas się utożsamia. Jasne zasady, fair play, [/QUOTE] Jasne zasady ??? Fair play ??? Ciekawe co na to frankowicze, którym bank powciskał toksyczne kredyty w CHF ???
ZUSEK
7 lat temu
TO ZNACZY TYLKO JEDNO:bgż OKRADA NAS Z DOCHODÓW,NAS ICH KLIENTÓW,A NIBY TO Z JAKIEJ TO RACJI?cZY BANKI SA PO TO ABY ZARABIAŁY NA NAS KLIENTACH?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
zet2
7 lat temu
Powinniśmy wszyscy pamiętać, że żaden bank nie jest organizacją charytatywną............
Michal
7 lat temu
[QUOTE] Tenis uosabia też wiele wartości, z którymi Bank BGŻ BNP Paribas się utożsamia. Jasne zasady, fair play, [/QUOTE] Jasne zasady ??? Fair play ??? Ciekawe co na to frankowicze, którym bank powciskał toksyczne kredyty w CHF ???
ja
7 lat temu
Jak osiągnąć sukces sportowy i finansowy szybko i bez wysiłku? Napisał o tym książki Max Longl.auder
ZUSEK
7 lat temu
TO ZNACZY TYLKO JEDNO:bgż OKRADA NAS Z DOCHODÓW,NAS ICH KLIENTÓW,A NIBY TO Z JAKIEJ TO RACJI?cZY BANKI SA PO TO ABY ZARABIAŁY NA NAS KLIENTACH?