PKO Bank Polski, ING Bank Śląski i Bank Spółdzielczy w Nowym Targu zaplanowały w najbliższym czasie przerwy w dostępie do swoich usług. W przypadku ING BSK niedostępne będą bankomaty i wpłatomaty, a klienci mogą mieć problem z realizacją transakcji dokonywanych kartami.
W nocy z soboty na niedzielę modernizacji dokona PKO BP. Prace informatyczne wykluczą korzystanie z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO oraz iPKO biznes, jak również z płatności w sklepach internetowych „Płacę z iPKO” i „Płacę z IKO”. Przerwa będzie od godz. 22:00 w sobotę 27 sierpnia do godz. 10:00 w niedzielę 28 sierpnia. W czasie jej trwania transakcje dokonywane przy pomocy aplikacji IKO połączonej z kontem osobistym w PKO Banku Polskim zostaną ograniczone do wypłat z bankomatów oraz płatności w sklepach stacjonarnych.
Wszystkie karty płatnicze PKO BP, z wyjątkiem płatności internetowych z włączoną usługą 3D Secure, będą obsługiwane bez zakłóceń.
W nocy z niedzieli na poniedziałek swoją przerwę zaplanował ING Bank Śląski. Prace technologiczno-serwisowe wyłączą dostępność wielu istotnych usług pomiędzy 0:00 a 5:00 w poniedziałek. Nie można będzie korzystać wtedy z bankomatów i wpłatomatów, dokonywać przelewów z kart kredytowych, płacić Blikiem i NFC. Niedostępna będzie też bankowość internetowa dla klientów detalicznych Moje ING i jego wersja mobilna, system bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych ING Business i jego wersja mobilna oraz system ING CardsOnLine.
Bank zawiesi też działanie systemu rozliczeń płatności natychmiastowych Express Elixir, nie będzie możliwości aktywowania kart i nadawania PIN oraz mogą występować problemy w realizacji transakcji kartowych.
Na wtorek w godzinach 9:00-12:00 zaplanowano wyłączenie działania bankowości internetowej - eBankNet w Bank Spółdzielczym w Nowym Targu.
Za sobą weekendową przerwę techniczną mają już klienci Getin Noble Banku, BGŻ BNPParibas i Banku Spółdzielczego „Bank Rolników” w Opolu. W przypadku tego pierwszego prace konserwacyjne trwały w nocy z piątku na sobotę od godziny 2:00 do 4:00, a w drugim przerwa była dłuższa i trwała od 22:00 w piątek do 8:00 w sobotę, w obu przypadkach uniemożliwiając dostęp do bankowości internetowej i mobilnej.