Za pomocą mobilnej aplikacji BLIK dziennie realizowanych jest ponad 131 tys. transakcji. Większość poprzez internet. Od ubiegłego roku liczba użytkowników BLIKa wzrosła dwukrotnie.
Polacy pokochali szybkie i łatwe płatności bezgotówkowe. Wartości wszystkich transakcji blikiem w całym 2017 roku wyniosła 4,5 mln zł.
- Rok 2017 jest przełomowym dla BLIKa przez umasowienie tej usługi. Odnotowaliśmy 33 mln transakcji w całym 2017 podczas gdy w roku poprzednim było to 8,9 mln transakcji. To jedna z najbardziej spektakularnych danych jaką możemy się chwalić – mówił prezes Polskiego Standardu Płatności, Dariusz Mazurkiewicz.
W czwartek prezes podsumował 2017 rok, skupiając się przede wszystkim na czwartym kwartale. – To okres zakupowy, w którym BLIK czerpie najwięcej korzyści z punktu widzenia wzrostów – podkreślił. – Czwarty kwartał, to absolutny rekord transakcyjności - dodał.
Jak przekazał prezes, tylko w tym okresie końca roku użytkownicy BLIKa wykonali 12 mln transakcji. To blisko trzykrotny wzrost w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Najwięcej, bo około 8,5 mln z nich została zlecona przez internet.
Ale również zwiększa się liczba osób korzystających z prostych i szybkich wypłat z bankomatów. To w sumie 2,4 mln transakcji. 600 tys. transakcji pochodziło z kanału POS, a 500 tys. to przelewy tzw. Peer to Peer, czyli między posiadaczami aplikacji.
Absolutny rekord firma odnotowała w "Black Friday". Wówczas to, jednego dnia, użytkownicy wykonali 238 tys. transakcji.
Źródło: Blik/Twitter
- Bardzo dynamicznie rośnie nam baza użytkowników. Tylko w czwartym kanale to ponad milion nowych użytkownika – przypomniał Dariusz Mazurkiewicz. W sumie w całym ubiegłym roku aplikację BLIK stosowało 6,1 mln użytkowników.
BLIK współpracuje obecnie z 8 dużymi bankami, 17 tys. bankomatów i 232,2 terminali płatniczych. Skutecznie działa również w 230,7 tys. punktach handlowo-usługowych.
Bardzo dobrze funkcjonuje również we współpracy z Allegro. - To najbardziej transakcyjny partner, ale coraz więcej usług umożliwia transakcje za pomocą BLIKa, mamy cały szereg innych partnerów. Z kilkudziesięcioma innymi trwają rozmowy i prace – zaznaczył prezes PSP.
Źródło: Blik/Twitter
Jak przekonuje prezes Mazurkiewicz, firma już poważnie myśli i działa w kierunku ekspansji zagranicznej. Liczy również, że obecny rok przyniesie drugie tyle zysków co 2017.