Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Bereźnicki
Jacek Bereźnicki
|

Krzysztof Domarecki, prezes Seleny: Bariery innowacyjności nie pochodzą od rządu

0
Podziel się:

- Kluczowe bariery strategiczne, które dotyczą innowatorów i przedsiębiorców, to bariery o charakterze globalnym - stwierdził Domarecki. -

Krzysztof Domarecki, prezes Seleny: Bariery innowacyjności nie pochodzą od rządu
(Jacek Bereźnicki)

- Jeśli mówimy o przełamywaniu barier, niekoniecznie trzeba ich szukać po stronie rządu, lecz po stronie naturalnych barier, które dotyczą naszego regionu - powiedział prezes Seleny Krzysztof Domarecki podczas Kongresu Impact'16 w Krakowie.

- Kluczowe bariery strategiczne, które dotyczą innowatorów i przedsiębiorców, to bariery o charakterze globalnym - stwierdził Domarecki. - Jednym z rozwiązań jest kreowanie rozwiązań dedykowanych, które nazywam rozwiązywaniem małych problemów ludzkości - dodał.

Jak mówił prezes Seleny, na świecie istnieją dwa całkowicie odmienne od siebie obszary innowacyjności. Pierwszy to bogate kraje Zachodu oraz Japonia i Korea, gdzie występuje najbogatsza populacja konsumentów, a także główny czynnik napędzający innowacje, czyli przemysł.

Drugim obszarem innowacyjności według prezesa Seleny są kraje, "które do niedawna nazywaliśmy krajami trzeciego świata", położone w Ameryce Południowej, Afryce i Azji Południowo-Wschodniej, w tym Chiny.

- Tam innowacje są tworzone zupełnie inaczej, dla człowieka, który bardzo często rozporządza kwotą 2-5 dol. dziennie - mówił Domarecki. - Tworzy się tam zupełnie nowe produkty lub tworzy się je zupełnie inaczej, bo muszą mieć trzy podstawowe cechy: muszą być dostępne, solidne i umożliwiać ich współużytkowanie.

Polska nie leży w żadnym z dwóch głównych obszarów innowacyjności

- Polska nie leży w żadnym z tych obszarów. Nie jesteśmy ani w obszarze zaawansowanego przemysłu, ani w obszarze Trzeciego Świata. W tej sytuacji wyzwanie strategiczne polega na tym, że mamy mniej impulsów naturalnych, rynkowych do tworzenia innowacyjności - stwierdził Krzysztof Domarecki.

Jak przekonuje Domarecki, rozwiązaniem w przypadku Seleny, jak i wielu innych polskich firm, jest "kreowanie wraz z wynalazcami innowacji dedykowanych do określonych segmentów rynku i kategorii odbiorców".

Jednym z zaprezentowanych przez Domareckiego przykładów takich innowacji jest specjalna powłoka, opracowana przez Selenę dla krajów, gdzie jest silne nasłonecznienie. Pozwala ona obniżyć temperaturę dachu z ok. 70 do 35 stopni. -To jest przykład rozwiązywania małych problemów ludzkości poprzez dedykowane rozwiązanie dla określonego problemu - podkreślał prezes polskiej spółki.

Innym przykładem jest farba do wnętrz mieszkań, która ma właściwości zatrzymywania promieniowania elektromagnetycznego. - Polski wynalazca przez 7 lat nie był w stanie przebić się z tym rozwiązaniem. Podaliśmy mu rękę, razem to opatentowaliśmy i pomogliśmy ideę przetworzyć na produkt - podkreślił Domarecki.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)