Sklep Biedronka na każdym rogu? Choć wydaje się, że tak jest już teraz, to Portugalczycy planują dalszą ekspansją. W kilka lat ma przybyć nawet 300 nowych sklepów.
Według prognoz sprzedaż Jeronimo Martins w Polsce wyniesie w tym roku 51,89 mld złotych, w porównaniu z 46,13 mld zł w roku poprzednim. Polska nie jest jedynym rynkiem, na którym portugalska firma odnotowuje wzrost.
Jeronimo Martins musi się jednak przygotować się na spadek dynamiki wzrostów - czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl. Prognoza na rok 2018 zakłada przychody na poziomie 26,23 mld zł. Wzrost wyniesie około 7 procent, jednak jego dynamika spadnie po 2020 roku, do poziomu około 6 procent.
Niższa dynamika wzrostu nie przełoży się jednak na udziały rynkowe. Pod tym względem Biedronka nadal będzie rosnąć w siłę. W 2022 r. Jeronimo Martins będzie posiadało 24 proc. udziałów w rynku polskich sieci spożywczych, w porównaniu do 21 procent w roku 2017.
Według Planet Retail tempo otwierania nowych sklepów ulegnie obniżeniu. Sieć sprzedaży ma rosnąć w tempie od 2 do 4 procent. W 2022 r. portugalska firma ma mieć w sumie 3420 sklepów w Polsce.
Pod koniec 2017 roku w Polsce będzie działało 2995 sklepów Biedronka. Poza naszym krajem firma będzie posiadała 1148 sklepów.