Za akcją stoi związek zawodowy NSZZ Solidarność '80. Rusza ona pod hashtagiem #NieKupujKochaj – informuje portal Wiadomoscihandlowe.pl. W jej ramach związkowcy przygotowali specjalny spot, który będzie odpowiedzią na klip Biedronki.
Swoje wideo sieć wypuściła przed pierwszą niedzielą z zakazem handlu, czyli 11 marca. – Bez pośpiechu, przed niedzielą bez handlu, w piątki i soboty pracujemy godzinę dłużej – uspokajała potencjalnych klientów uśmiechnięta aktorka przebrana za kasjerkę. Z podobną radością inni grający w klipie aktorzy informowali, że w szczycie ruchu w piątek i w sobotę sklepy sieci będą pracowały pełną parą. I wszystkie kasy będą otwarte.
Szczegóły scenariusza filmiku przygotowywanego przez związkowców nie są na razie znane. Wiadomo jednak, że będzie on prezentował pracowników, którzy spędzają czas ze swoimi rodzinami.
- Chodzi o to, aby pokazywać nie tylko to, że pracownicy są bardzo zadowoleni, że muszą pracować dłużej w piątki oraz w soboty i przychodzić na noc do pracy, ale że cieszą się z wolnych niedziel, że jest to czas przerwy, czas odpoczynku, czas spotkania z najbliższymi – opowiada w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" Robert Jacyno, rzecznik prasowy związku.
Klip będzie adresowany do klientów Biedronki. Jego przekaz ma być taki, że zakupy zawsze zdąży się zrobić "przed czy po pracy". Dzieło związkowców z Solidarności '80 zadebiutuje najprawdopodobniej 8 kwietnia. Będzie to jedna z czterech kwietniowych niedziel ustawowo wolnych od handlu.
Kalendarz z pełną listą niedziel z zakazem handlu znajdziesz pod tym adresem.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl