- Po 9 miesiącach tego wymagającego i trudnego roku wszystkim naszym markom udało się zwiększyć udziały w rynku, ze szczególnym naciskiem na Biedronkę - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Zysk EBIDTA Biedronki wyniósł w badanym okresie 583 mln euro, m.in. dzięki kampaniom promocyjnym.
Sprzedaż Biedronki wzrosła o 13,1 proc. (10,7 proc. bez zmian cen walut), ze wskaźnikiem LfL (sprzedaż bez nowo otwartych placówek) na poziomie 9 proc. Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła o 11,1 proc. w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy roku 2016.
Źródło: Jeronimo Martins
Biedronka na fali wznoszącej
Zysk EBITDA Biedronki w ciągu 9 miesięcy 2017 r. wyniósł 583 mln euro. To wzrost o 13,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2016.
Wynik EBIDTA dla całej grupy to 669 mln euro wobec 627 mln euro w trzech kwartałach 2016 r.
"W Polsce środowisko konsumpcyjne pozostało korzystne, a otoczenie konkurencyjne nadal jest wymagające i oparte na promocjach. Inflacja cen żywności wyniosła 4,5 proc. w trzecim kwartale 2017 r. a w okresie 9 miesięcy - 3,8 proc." - czytamy w raporcie opublikowanym przez Jeronimo Martins.
Z raportu dowiadujemy się również, że strategia Biedronki nadal koncentruje się wokół zwiększania sprzedaży. Firma osiąga to m.in. dzięki reklamom, wprowadzaniu atrakcyjnych promocji a także kampanii lojalnościowej opartej o karty Biedronki.
Powstanie 70 nowych sklepów
- Dla Biedronki to będą najcięższe trzy miesiące w tym roku - mówi Pedro Soares dos Santos o kocówce 2017 r. - Ten czas będzie poświęcony na zwiększenie sprzedaży, budowę centrum dystrybucyjnego a także budowę 70 nowych placówek. Przebudujemy też 70 sklepów - wyjaśnia prezes Jeronimo Martins. - Otoczenie będzie wymagające, zwłaszcza jeśli chodzi o presję na koszty, głównie koszty pracy. Mimo to, liczymy na utrzymanie stabilnego zysku EBITDA, ze sprzedażą jako jego głównym motorem - dodaje.
Inne marki nie tak mocne jak Biedronka
Sprzedaż Hebe wyniosła 115 mln euro, co oznacza 36 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2016. W ciągu 9 miesięcy 2017 r. otwartych zostało 17 nowych drogerii Hebe. Pod koniec września sieć sklepów z kosmetykami obejmowała 166 placówek.
Najcięższy rok 2017 okazał się dla marki Pingo Doce. Co prawda sprzedaż wzrosła o 2,4 proc., ale wskaźnik LfL wyniósł tylko 0,3 proc. W pierwszych trzech kwartałach zaś - 0,9 proc.
Sprzedaż Racheio wzrosła o 7,6 proc, z LfL na poziomie 6 proc., sprzedaż Ara wzrosła o 71,4 proc., a Hebe Top Line - o 33,1 proc.