Działające w Polsce dyskonty tej portugalskiej grupy mogą się pochwalić obrotami na poziomie przekraczającym 11 miliardów euro - podała spółka we wstępnej informacji o wynikach sprzedaży za ubiegły rok.
To aż 68 procent obrotów, jakie wygenerowały wszystkie sklepy należące do Jeronimo Martins (oprócz Biedronki, między innymi działająca w Polsce sieć drogerii Hebe, portugalskie markety Pingo Doce, czy kolumbijskie sklepy Ara).
Przyczyn tak dobrego wyniku spółka upatruje między innymi w rosnącej w Polsce konsumpcji i własnych działaniach, zachęcających klientów do zakupów.
Jak podaje Jeronimo Martins, w ciągu minionego roku otwartych zostało 121 nowych dyskontów pod szyldem Biedronki, a zamkniętych - 20. W sumie na koniec grudnia 2017 było w Polsce 2823 sklepów tej sieci. Zajmowały one powierzchnię 1,86 miliona metrów kwadratowych.
Dobrze radziła sobie też sieć działających w Polsce drogerii Hebe - chwali się portugalska grupa. Sprzedaż wzrosła o ponad 35 proc. - do poziomu 166 mln euro.
W sumie we wszystkich sklepach należących o grupy Jeronimo Martins sprzedaż wzrosła o ponad 11 proc. i wyniosła niemal 16,3 mld euro.