Rośnie liczba klientów biznesowych, którzy robią zakupy dla firm w sklepach internetowych, a informacji o produktach również poszukują w sieci. Takie wnioski przynosi raport o najnowszych trendach w sprzedaży B2B przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, która przeprowadziła ankietę wśród kilkudziesięciu przedstawicieli kadry zarządzającej i pracowników w randze specjalistów.
44 proc. przebadanych firm z sektora B2B sprzedaje wielokanałowo - oferuje swoje produkty i online i offline. Tylko 4 proc. prowadzi sprzedaż wyłączenie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. 27 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ma własny dział e-commerce, w którym sprzedażą internetową zajmuje się zazwyczaj od dwóch do pięciu pracowników.
W 2013 r. wartość polskiego rynku e-commerce B2B była szacowana na 140 mld zł, obecnie wynosi ok. 215 mld zł. W ciągu 4-5 lat ma wzrosnąć jeszcze o połowę.