W prywatnych przetargach budowlanych liczy się coraz częściej doświadczenie, renoma oraz oryginalne rozwiązania, jakie może zaproponować wykonawca.
Polski rynek budowlany zajmuje siódme miejsce pod względem wielkości w Unii Europejskiej. Jednocześnie - zauważa "Puls Biznesu" - jak wynika z raportu Euroconstruct, jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie.
- W ciągu najbliższych pięciu lat sektor ten będzie się rozwijał ma stabilnym poziomie - przekonuje Jacek Kowalski, dyrektor zarządzający w dyrekcji budownictwa ogólnego w spółce Strabag.
Jego zdaniem, w obecnych realiach rynkowych i przy coraz bardziej skomplikowanych technologicznie projektach kontrakty budowlane wygrywa się przede wszystkim pomysłami.
- Inwestorzy wymagają, by wykonawcy, oprócz podania ceny, pokazali swoje własne pomysły i optymalizacje, które przyniosą oszczędności. Obok doświadczenia i know-how liczy się więc pomysłowość, która bardzo pomaga w trakcie negocjacji - tłumaczy Kowalski.